یک روزنامه آمریکایی به نقل از منابع آگاه گزارش داد ۲ سناتور آمریکایی بر روی تدوین توافق جدید با ایران متمرکز شده‌اند.

تدوین نقشه راه توافق جدید با ایران از سوی 2 سناتور امریکاییبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه «دیلی بیست» به نقل از منابع آگاه کنگره آمریکا گزارش داد که «لیندسی گراهام» سناتور جهموری‌خواه و «باب منندز» سناتور دموکرات آمریکایی به طور مشترک بر روی تدوین پیش نویسی برای مذاکرات احتمالی با ایران و نقشه راهی برای آنچه «توافق جدید»  خوانده شده، کار می‌کنند.

لیندسی گراهام هفته گذشته به دیلی بیست گفته است: مدتی است که به همراه سناتور باب منندز بر روی این موضوع کار می‌کنیم. نیاز به راهی جدید پیش روی خود داریم و من درباره گزینه‌های مختلف فکر می‌کنم.

گراهام طی مصاحبه‌ای با دیلی بیست در ماه آگوست سال ۲۰۱۹ نیز گفته بود که با مقامات ارشد دولت آمریکا در حال کار کردن بر روی گزینه‌های برای جایگزینی توافق هسته‌ای ایران است. گراهام از آن پس دیدار‌هایی هرچند اندک با منندز درباره چگونگی آغاز یک تلاش ۲ حزبی در کنگره برای تغییر سیاست دولت آمریکا در قبال ایران داشته است.

بیشتر بخوانید:

دیلی بیست به نقل از منابع آگاه نوشت: این ۲ سناتور عمدتا درباره ایجاد یک طرح قابل اجرا برای ارائه به قانونگذاران آمریکایی و کاخ سفید گفت‌وگو کرده‌اند، اما تاکنون درباره اینکه دقیقا چه طرحی را ارائه دهند به توافق نرسیده‌اند.

منابع آگاه به دیلی بیست گفته‌اند که در پی ترور سردار سلیمانی، این ۲ سناتور آمریکایی بیش از گذشته در حال کار کردن بر روی تدوین یک توافق جدید هستند.

بر اساس گزارش دیلی بیست، در پی ترور سردار سلیمانی، دموکرات‌های سنا شامل باب منندز مقامات ارشد دولت ترامپ را به دلیل عدم ارائه گزارش اطلاعاتی دقیق به کنگره درباره این اقدام مورد انتقاد قرار داده‌اند.

این روزنامه آمریکایی در ادامه می افزاید که سناتور‌ها همچنین از دولت آمریکا خواسته‌اند تا بیانیه رسمی ارائه شده به کنگره درباره ترور سردار سلیمانی را از سطح محرمانه خارج کند.

دیلی بیست در پایان گزارش خود می‌نویسد که باب منندز و لیندسی گراهام با وجود اختلاف نظرها، بر سر این موضوع با یکدیگر اتفاق نظر دارند که سیاست دولت آمریکا در قبال ایران ناکارآمد بوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
-
بلبل
۱۱:۱۲ ۰۳ بهمن ۱۳۹۸
شعار ایران برای ماندن درNPT خلع سلاح اتمی چند کشور دارند بمب اتم
-
بلبل
۱۱:۱۱ ۰۳ بهمن ۱۳۹۸
نقشه ای نیست جز خلع سلاح ایران....ایران باید هرچه سریعتر از NPT خارج شود .....درصورت بودن باید تمام کسانی که بمب اتم دارند خلع سلاح اتمی شوند شرط ایران برای ماندن در NPTخلع سلاح جهانی ..............خلع سلاح اتمی جهان
آخرین اخبار