رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: در سال جاری ۵ هزار و ۱۳۰ نفر سرباز در جنوب کرمان دوره‌های مهارتی در حوزه کشاورزی آموزش دیده اند که این سربازان پس از دوره‌های آموزشی دراختیار واحد‌های مختلف بخش کشاورزی قرار گرفته اند.

کارگاه مهارت آموزی سربازان نیرو‌های مسلح جنوب کرمان برگزار شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سعید برخوری رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: در این جلسه به بررسی عملکرد قرارگاه مهارت آموزی سربازان وظیفه جنوب استان کرمان با هدف تشریح عملکرد سربازان وظیفه و برنامه ریزی برای سال آینده با حضور رییس و اعضاء کارگروه قرارگاه جنوب کرمان، برگزار شد.

برخوری رئیس سازمان جهادکشاورزی و رئیس کارگروه قرارگاه مهارت آموزی کارکنان وظیفه عمومی جنوبی کرمان در حوزه کشاورزی با اشاره به پتانسیل‌ها و توانمندی‌های جنوب کرمان در زمینه کشاورزی اظهار داشت: اقتصاد جنوب کرمان بر پایه کشاورزی می‌باشد و اکثر سربازان بومی و علاقمند به مهارت آموزی در رشته‌های کشاورزی هستند.

او افزود: با توجه به میانگین سن و تحصیلات فعلی بهره برداران منطقه، مسئله جوان سازی و مهارت آموزی سربازان، بالاخص فرزندان بهره‌برداران و جوانان علاقمند، یکی از نیاز‌های بخش کشاورزی جنوب کرمان می‌باشد.

رییس کارگروه قرارگاه مهارت آموزی کارکنان وظیفه عمومی در حوزه کشاورزی جنوب گفت: دوره مقدس سربازی یک فرصت مناسب برای جوانان می‌باشد که با کسب مهارت‌ها و افزایش توانمندی‌های خود می‌توانند آمادگی لازم برای ورود به عرصه تولید و کشاورزی حرفه‌ای را کسب نمایند.

برخوری ازآمادگی همکاری سازمان جهادکشاورزی جنوب کرمان در زمینه آموزش سربازان منطقه افزود: مهارت‌آموزی سربازان یک سرمایه‌گذاری سود بخش و بلندمدت برای بخش کشاورزی جنوب کرمان می‌باشد که امید داریم شرایطی فراهم شود که سربازان پس از کسب مهارت‌های لازم بتوانند در حوزه‌های مختلف کشاورزی به تولید و اشتغال دست پیدا کنند.

حسین اسدی مسئول کیفیت قرارگاه مهارت آموزی ستاد کل نیرو‌های مسلح در این نشست با تشریح فرایند مهارت آموزی کارکنان وظیفه گفت: این فرایند پیرو دستور فرماندهی کل قوا در قالب قرارگاه مهارت آموزی کارکنان وظیفه ستاد کل نیرو‌های مسلح تشکیل و هم اکنون با استفاده از ظرفیت دستگاه‌های دولتی نظیر جهاد کشاورزی، فنی و حرفه ای، ورزش و جوانان و فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور در حال اجرا است.

او از ضرورت کیفی سازی دوره‌های آموزشی سربازان، به موضوع ابلاغ منشور کیفیت دوره‌های آموزشی و حمایت‌های ستادکل نیرو‌های مسلح در زمینه افزایش کیفیت مهارت آموزی سربازان در آینده‌ای نزدیک اشاره و افزود:منطقه جنوب کرمان با توجه به پتانسیل و استعداد منطقه در بخش کشاورزی ازجایگاه ویژه و خاصی در کشور برخوردار می‌باشد که به زودی به عنوان پایلوت کشوری کیفیت آموزشی سربازان انتخاب می‌گرد.

ابوالقاسم ورداسبی رئیس مرکز نوسازی و تحول اداری وزارت جهاد کشاورزی در این جلسه بیان داشت: وزارت جهاد کشاورزی در زمینه مهارت افزایی سربازان وظیفه از برنامه‌های پیش‌بینی شده جلوتر می‌باشد و تاکنون ۳۶ هزار نفر سرباز موفق به گذراندن دوره مهارت آموزی در بخش کشاورزی شده اند.

رییس مرکز نوسازی و تحول اداری وزارت جهاد کشاورزی افزود: در صدد هستیم با تشکیل کمیته‌های مختلف، ضمن کیفی سازی دوره‌ها در زمینه اشتغال سربازانی که دوره‌های مهارت آموزی را کسب کرده اند، اقدام کنیم.

احمد آیین رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی جنوب کرمان اظهارداشت:در سال جاری ۵ هزار و ۱۳۰ نفر روز سرباز در جنوب کرمان دوره‌های مهارتی در حوزه کشاورزی آموزش دیده اند که با توجه به برنامه‌ریزی برای ۱۰۰ نفر سرباز سپاه و نیروی انتظامی حدود ۳۰۰ نفر از سربازان در دوره‌های آموزشی شرکت کردند و در این زمینه از برنامه ابلاغی جلوتر هستیم.

در ادامه این نشست هادی افشین نماینده قرارگاه مهارت افزایی جنوب کرمان و کردی معاون تربیت آموزش فرماندهی انتظامی جیرفت و دیگر اعضاء کارگروه ضمن ارائه گزارش عملکرد پیرامون برنامه‌های آتی و چالش‌ها و راهکار‌ها به بحث و تبادل نظر پرداختند و برای رفع مشکلات و پیگیری اجرای مصوبات و پیشنهادات مطرح شده از طریق ستاد کل نیرو‌های مسلح اقدام شود.

انتهای پیام /ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار