بیستمین فستیوال ملی نوآوری حوزه سلامت، غذا، دارو و تجهیزات پزشکی در کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،بیژن کردستانی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمانشاه با بیان اینکه تامین زیرساخت برای صنعت و سرمایه‌گذاری مسئولیت اصلی شرکت شهرک‌های صنعتی است، گفت : در کنار این موضوع مسئولیت دیگر ما حمایت نرم‌افزاری از صنایع کوچک است.

او با اشاره به خلایی که طی سال‌ها در کشور و خصوصا استان کرمانشاه بین حوزه صنایع و دانشگاه وجود دارد، گفت : این خلا در حوزه کمبود فناوری و تکنولوژی خود را بیشتر نشان می‌دهد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمانشاه گفت: فن بازار ملی ایران و به تبع آن فن بازار منطقه‌ای کرمانشاه با هدف جبران این کمبود‌ها و ایجاد تعامل بین صاحبان ایده و سرمایه‌گذاران راه‌اندازی شده است.

کردستانی گفت: استفاده از ظرفیت صاحبان ایده صرفا به دانشگاهیان محدود نمی‌شود و از جوانان صاحب ایده نیز غافل نمی‌شویم.

او از صاحبان صنایع خواست ارتباط خود را با صاحبان ایده و تحصیل کردگان افزایش دهند و به آن‌ها ایمان داشته باشند.

 مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمانشاه،گفت: تحصیل کردگان دانشگاهی نیز، چون مباحث را عمدتا به صورت تئوری آموخته اند، باید از نزدیک با خط تولید واحد‌های تولیدی و شهرک‌های صنعتی استان آشنا شوند.

کردستانی از راه‌اندازی اولین شهرک صنعتی مشترک ایران و عراق در کرمانشاه در سال جاری هم خبر داد و گفت: این شهرک زمینه‌ای برای ورود ایده‌های برتر تولیدی نه تنها در بازار‌های داخلی، بلکه به کشور‌های همسایه باشد.

او از وجود ۲۱ ناحیه و شهرک صنعتی در استان هم یاد کرد که ۲۴۰۰ هکتار زمین در اختیار آن‌ها است و ۱۵۰۰ هکتار از این اراضی عملیاتی شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمانشاه با اشاره به وجود ۵۰۰ واحد صنعتی به بهره‌برداری رسیده در شهرک‌های صنعتی استان، گفت: امسال نیز بر اساس اسناد بالادستی و حمایت‌های مجموعه مدیریتی استان گام خوبی برای رونق تولید و اشتغال برداشتیم و فقط در ۹ ماهه امسال توانستیم ۱۸۰ سرمایه‌گذار را به استان جذب کنیم.

 نجفی معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی استان نیز از راه‌اندازی اولین پارک فناوری حوزه سلامت کرمانشاه در آینده نزدیک خبر داد

او افزود: دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه امسال رتبه ششم بین دانشگاه‌ها در حوزه فناوری را کسب کرد و بین دانشگاه‌های تیپ دو نیز از نظر پژوهش جایگاه اول را دارد.

نجفی تاسیس مرکز رشد در دانشگاه علوم پزشکی، تولید دو دارو در اتاق تمیز دانشگاه و ... را از دیگر اقدامات انجام شده در این دانشگاه در حوزه پژوهش و فناوری اعلام کرد.

او گفت: به علاوه دانشگاه علوم پزشکی از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری دارای دو ماموریت مهم شامل تولید محصولات پروبیوتیک و همچنین حذف نیتروژن و فسفر از فاضلاب است.

 فرهاد مرزی دبیر خانه صنعت و معدن استان کرمانشاه نیز بر لزوم تعامل بیشتر صنایع و دانشگاه و استفاده از ظرفیت صاحبان ایده تاکید کرد.

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.