بزرگترین سرمایه هر کسب و کار مشتریان هستند. از طرفی چیزی که شما را از رقبا متمایز می کند ایده های جدید است.

به گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، تجربه رکود‌های اقتصادی نشان می‌دهد باید همواره آمادگی ادامه شرایط در چالش های اقتصادی را داشت و برای آن برنامه مدون، دقیق و مشخصی طراحی کرد و  از همان روز اول، استراتژی و برنامه معینی برای عبور از دوره بحران و رشد کسب و کار در زمان بحران تعریف کرد.

کمک از کارشناسان حرفه ای 

برای تداوم رشد کسب و کار در زمان بحران اقتصادی، شرکت‌ها در قرارداد‌ها باید با مشتریان و تأمین کنندگان مواد اولیه، از نظر کارشناسان بهره ببرند. برای مثال زمانی که قیمت کالا‌ها در بازار رو به افزایش است، بهتر است با مشتریان قرارداد‌های بلند مدت امضا کرد تا در مواقعی که بحران اقتصادی بازار را تحت الشعاع قرار دهد و میزان تقاضا کاهش می‌یابد، کاهش قیمت‌ باعث کاهش درآمد و نقدینگی نشود یا در قرارداد‌های تأمین کالا و مواد اولیه زمان، قیمت و مدت قرارداد هوشمندانه تنظیم شود تا مواد اولیه به بهترین شکل و قیمت در دسترس باشند تا خدشه‌ای در ارائه کالا یا خدمت به مشتریان وارد نشود.ایده

ایده های جذاب برای مشتریان 

در زمان بحران اقتصادی، بزرگترین سرمایه هر کسب و کار کانال‌های فروش و مشتریان هستند. این دوران بهترین فرصت است تا یک بنگاه از رقبا متمایز شود و از کانال فروش خود استفاده و کالا‌ها و خدمات جدیدی را به مشتریان ارائه کند. با این حال باید در نظر داشت که رقبا نیز با تمام وجود تلاش می‌کنند تا مشتریان بزرگ خود را راضی نگه دارند و سهم بازار خود را حفظ کنند.

در این میان، آن‌ها معمولا فرصت نمی‌کنند انرژی لازم را برای مشتریان کوچک‌تر خود بگذارند و این بهترین فرصت خواهد بود تا مشتریان کوچک و در حال توسعه جذب شوند. شاید اعمال تخفیف برای افزایش فروش یا ارائه کالای جدید به بازار کار درستی نباشد و باعث شود این حس القاء شود که ارائه تخفیف به دلیل بحران اقتصادی موجود در بازار است.


بیشتر بخوانید: راهکارهای مناسب برای توسعه استارتاپ‌های بلیت فروش


به نظر می‌رسد ارائه خدمات خاص پس از فروش یا هنگام فروش مانند ارسال رایگان کالا از جمله خدماتی است که باعث افزایش فروش می‌شود. راه دیگر ورود به بازار‌های مختلف از طریق انعقاد قرارداد‌های همکاری و مشارکت با صنایع دیگر و استفاده از کالا‌های آن‌ها در برابر خدمات و کالای خود است.

این راه‌ها کمک می‌کنند تا با ورود به بازار‌های دیگر بتوان کسب و کار خود را رشد داد. حضور در گردهمایی‌ها و مجامع مدیران و صاحبان کسب و کار‌ها کمک می‌کند دایره آشنایی خود را بیشتر  و از این طریق بتوان مشارکت‌های بیشتری را جلب کرد .

درست استخدام کنید 

یکی دیگر از راهکار‌های رشد در زمان بحران اقتصادی، استخدام نیرو‌های مجرب است. در حالی که بسیاری از شرکت‌ها در دوران رکود اقدام به تعدیل نیرو می‌کنند، شما می‌توانید از این فرصت جهت رشد کسب و کار خود استفاده کنید و نیرو‌های مورد نیاز خود را از نیرو‌هایی که به تازگی تعدیل شده‌اند یا به دلیل بحران‌های اقتصادی موجود مجبور به ترک کار شده‌اند، انتخاب کنید.کسب وکار

در زمان بحران اقتصادی باید مرتب فعالیت‌ها و روند‌های اقتصادی مجموعه را کنترل کرد. به علاوه به همکاران خود در رابطه با سیاست‌ها و مواضع جدید مجموعه آموزش داد. برای رشد کسب و کار در زمان بحران اقتصادی باید روش‌های بازاریابی گران قیمت و سنتی را کنار گذاشت و از روش‌های بازاریابی دیجیتال و مبتنی بر اینترنت استفاده کرد. 

حذف طرح‌های فروش تخفیفی و تمرکز بر کیفیت کالا‌ها و خدمات نیز مفید خواهد بود. راه مناسب دیگر فروختن و اجاره به شرط تملیک دوباره تجهیزات کارگاه‌ها و کارخانجات است. 

این کار باعث می‌شود دارایی‌های راکد نقد شوتد و به جریان بیفتند و در نهایت  در زمان بحران اقتصادی همه کسب و کار‌ها در تلاش هستند تا به حیات خود ادامه دهند، کسب و کار هوشمند کسب و کاری است که از این تهدید‌ها استفاده و آن‌ها را به فرصتی برای رشد توسعه و پیشرفت خود تبدیل کند.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۵ ۰۵ بهمن ۱۳۹۸
سلام لطفا ی بازاریابی خوب معرفی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۱ ۰۴ بهمن ۱۳۹۸
پول و پارتی دو اصل اساسی در تمام امور و پلکان ترقی محسوب میشوند پول وپارتی حلال مشکلات میباشند
آخرین اخبار