تیم‌های بسکتبال مهرام تهران و پتروشیمی بندر امام امروز از ساعت ۱۶ در تالار بسکتبال آزادی به مصاف یکدیگر رفتند.

به گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، تیم‌های بسکتبال مهرام تهران و پتروشیمی بندر امام امروز در یکی از مهمترین دیدار‌های هفته بیست و یکم رقابت‌های لیگ برتر بسکتبال از ساعت ۱۶ در تالار بسکتبال آزادی به مصاف یکدیگر رفتند، این بازی برای هر ۲ تیم از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بود. شاگردان مصطفی هاشمی این روز‌ها با ۳۴ امتیاز در رده سوم جدول رده‌بندی قرار دارند و تیم پتروشیمی بندر امام هم پیش از این بازی با ۳۵ امتیاز در جایگاه دوم جدول رده بندی ایستاده است.

بازی امروز برخلاف دیدار‌های گذشته شاهد حضور هواداران بیشتری در تالار بسکتبال آزادی بود همچنین این بازی یک مهمان ویژه هم داشت و آن حامد حدادی ستاره تیم ملی بسکتبال کشورمان و باشگاه نانجینگ چین بود که برای تماشای این دیدار به تالار آزادی آمده بود.

کوارتر نخست / مهرام ۱۹ - پتروشیمی ۶

بازی توسط بازیکنان پتروشیمی بندر امام آغاز شد و آن‌ها نخستین حمله را به سمت حلقه مهرام انجام دادند البته این حمله برای آن‌ها سودی نداشت و در ادامه کار توپ در اختیار مهرامی‌ها قرار گرفت، در ادامه کار خطای بازیکنان پتروشیمی مهرام را صاحب یک ضربه آزاد کرد که اسلامی موفق شد نخستین امتیاز را برای شاگردان هاشمی کسب کند.

حسن زاده در ادامه برای پتروشیمی بندر امام امتیاز گرفت تا حساب کار برابر شود، صمد نیکخواه بهرامی کاپیتان مهرامی‌ها از ابتدا احتمالاً به دلیل آنچه مصدومیت شد در دو هفته پیش عنوان شده بود در ترکیب تیمش حضور نداشت.

نکته جالب اینجا بود که برای این بازی از سیستم ویدیو چک هم استفاده می‌شد. شاگردان مصطفی هاشمی در ادامه کار عملکرد بهتری داشتند و توانستند از حریفش آن اختلاف ۴ امتیازی بگیرند پتروشیمی هم در حمله پر اشتباه بود و همین باعث شد تا اختلاف دو تیم بیشتر شود.

فرزاد کوهیان که در ادامه کار را کمی سخت می‌دید تصمیم گرفت تا وقت استراحت فنی داشته باشد وقتی که در ادامه آن حمله برای پتروشیمی شکل گرفت، اما برای این امتیازی نداشت. از دیگر نکات جالب این بازی می‌توان به سیستم ویدیو چک اشاره کرد که همزمان در پخش تلویزیونی آن اعمال می‌شد، این‌اتفاق برای نخستین بار رخ داد.

بازیکنان پتروشیمی بندر امام در ادامه سبد‌های بیشتری دریافت کردند تا کار برایشان سخت‌تر هم شود در ادامه کار امیرحسین خندان بازی خوبی انجام داد و چند امتیاز گرفت، پتروشیمی با دفاع سنگین مهرامی‌ها در زیر حلقه روبرو شده بود و همین اتفاقات باعث شده بود تا آن‌ها حتی در پرتاب هایشان هم دقت کافی را نداشته باشند.

برخورد ارسلان کاظمی و میرزایی در زیر حلقه محروم‌ها اعتراض شدید نیمکت نشینان پتروشیمی بندر امام را در پی داشت، بازیکنان مهرام در پرتاب بسیار خوب عمل می‌کردند و همین باعث شد فاصله امتیاز‌ها در ۴ دقیقه مانده به پایان کوارتر نخست به ۱۱ امتیاز برسد.


بیشتر بخوانید: علت سفر حامد حدادی به ایران مشخص شد


پترویی‌ها در طرف مقابل پرتاب هاب خوبی انجام نمی‌دادند و همین کار را برای آن‌ها بسیار مشکل بود سرانجام آن‌ها در ادامه کار توانستند در فاصله ۳ دقیقه تا پایان کوارتر نخست، دومین مسابقه شان را کسب کند.

شرایط در ادامه کار برای پترویی‌ها سخت‌تر هم شد و آن‌ها اختلافشان به تیم میزبان بیشتر شد. مصطفی هاشمی در ادامه کار و در فاصله یک دقیقه تا پایان درخواست وقت استراحت فنی داشت.

تیم بسکتبال مهرام در ادامه کار هم ۵ خطایی شد و همین به پتروشیمی کمک کرد تا آن‌ها روی خطای میزبان به ضربه پنالتی دست یابند البته آن‌ها در ضربات پایانی دقت نداشتند و این پنالتی‌ها برای آن‌ها فایده چندانی نداشت.

این بازی در پایان کوارتر نخست با نتیجه ۱۹ - ۶ به سود مهرام به پایان رسید.

کوارتر دوم / مهرام ۱۸ - پتروشیمی ۱۱

بازی در این کوارتر با حمله مهرامی آغاز شد البته این حمله امتیازی در پی نداشت و در ادامه هم پرتاب پترویی‌ها تبدیل به امتیازی نشد. شاگردان مصطفی هاشمی که نمایش خوبی در این بازی داشتند در ادامه ۶ امتیاز گرفتند و در این زمان تنها امتیاز پتروشیمی از پنالتی به دست آمد. یکی از اتفاقات در آغاز این کوارتراما تابلوی امتیاز‌ها بود که به اشتباه نتیجه را نشان می‌داد.

نتیجه در دقیقه ۲ کوارتر دوم ۲۴ - ۷ به سود مهرام بود و اختلافی ۱۷ امتیازی میان ۲ تیم وجود داشت و همچنان امتیاز‌های تیم دوم لیگ ۲ رقمی نشده بود.

فرزاد کوهیان در ادامه به داور مسابقه اعتراض داشت و همین برای لحظاتی بازی را متوقف کرد. بی دقتی در ضربات نهایی پترویی‌ها کار را برای آن‌ها سخت کرده بود.

دفاع عالی از مهرامی‌ها واقعا شرایط دشواری را برای پترویی‌ها به وجود آورده بود. رفته رفته شرایط بازی تغییر کرد و پتروشیمی تیم برتر میدان بود.

با این حال پرتاب بد آن‌ها به امتیاز تبدیل نمی‌شد. از نکات جالب این بود که پتروشیمی در ۸ پرتاب ۳ امتیازی چیزی به دست نیاورد. سرانجام رسول مظفری موفق شد در نهمین پرتاب پترویی‌ها امتیاز بگیرد.

اختلاف ۱۷ امتیازی ۲ تیم در ۴ دقیقه مانده به پایان این کوارتر باعث شد تا فرزاد کوهیان درخواست وقت استراحت فنی داشته باشد.

دفاع فشرده مهرامی‌ها بازیکنان پتروشیمی را وادار به پرتاب‌های ۳ امتیازی از پیرامون کرده بود.

فرزاد کوهیان و کادر فنی اش در ادامه هم چند اعتراض داشتند. درخشش فوق العاده مهرامی‌ها به خصوص سینا واحدی شرایط عجیب و غریبی را برای پترویی‌ها به وجود آورده. مصطفی هاشمی با وجود آن که تیمش پیش بود در چند ثانیه پایانی روی تنها اشتباه بازیکنشان درخواست وقت استراحت فنی داشت.

این کوارتر در نهایت با نتیجه ۱۸ - ۱۱ به سود مهرامی به پایان رسید و آن‌ها در نهایت ۳۷ - ۱۷ برنده نیمه نخست شد.

کوارترسوم /مهرام ۱۴ - پتروشیمی ۲۴

بازی در کوارتر سوم توسط مهرامی‌ها آغاز شد آن ها، اما در کسب امتیاز ناکام بودند و در ادامه توپ به پترویی‌ها رسید و آن‌ها توانستند شروع فوق العده‌ای داشته باشند ۸ امتیاز پیاپی بگیرند این در حالی بود که هنوز مهرامی‌ها موفق به کسب امتیازی نشده بودند.

مصطفی هاشمی در ادامه کار به تصمیم داور مساقه معترض بود مهرامی‌ها خیلی زود هم ۵ خطایی شدند تا شرایط برای آن‌ها سخت شود.

درخشش حامد حسین زاده برای تیم بسکتبال پتروشیمی بندر امام کار را برای مهرامی‌ها بسیار سخت کرده بود. آن‌ها سرانجام در دقیقه چهارم این کوارتر توانستند نخستین امتیازشان را بگیرند.


بی دقتی در پرتاب‌های آخر و همچنین بازی عصبی از بازیکنان مهرام از جمله اتفاقاتی بود که مصطفی هاشمی را مجبور کرد تا درخواست وقت استراحت فنی داشته باشد.

نکته جالب در این میان، اما خاموش شدن یکی از چراغ‌ها بود که باعث شد نور سالن کم شود. در ادامه کار پتروشیمی توسط رسول مظفری ۳ امتیاز از روی پنالتی به دست آورد. سینا ئاحدی هم برای مهرام ۳ امتیازی زد. پس از ان هم اتفاق جالبی رقم خورد و در درگیری که برای تصاحب توپ وجود داشت آن توپ به مهرام رسید ئو در نتیجحه امتیاز هم برای آن‌ها بود در ادامه مصطفی هاشمی در خواست وقت استراحت فنی داشت و درگیری جزیی هم میان ۲ تیم به وجود آمد.

اختلاف ۲ تیم در ادامه به یازده امتیاز رسید. جو فوق العده‌ای در سالن حکم فرما بود و بازیکنان ۲ تیم نمایش خوبی داشتند. خطا‌های عجیب مهرامی‌ها که اعتراض هاشمی را هم در پی داشت باعث شد تا با پنالتی‌ها خوب رسول مظفری اختلاف‌ها کمتر هم شود. دفاع مهرام در این کوارتر شرایط قبل را نداشت و پتروشیمی هم بهتر ضربه می‌زد.

این بازی که حساس. ر برخود بود بازهم شاهد حواشیی بود.

این بازی در کوارتر سوم با نتیجه ۲۴ - ۱۴ به سود پتروشیمی بندر امام به پایان رسید تا این تیم بازگشت خوبی به مسابقه داشته باشد.

کوارتر چهارم / مهرام ۲۳ - ۱۰ پتروشیمی

بازی در کوارتر چهارم با حمله مهرامی‌ها آغاز شد و در ادامه آن‌ها نتوانستند امتیازی بگیرند و داور مسابقه هم از آن‌ها یک تکنیکال فئل گرفت که همین مسئله اعتراض شدید مصطفی هاشمی را در پی داشت.

محمد جمشیدی دیگر بازیکن تیم ملی و بازیکن تیم بسکتبال شیمیدر هم امروز برای تماشای این دیدار به سالن آزادی آمده بود.

نخستین امتیاز در این کوارتر برای تیم بسکتبال پتروشیمی بندر امام به دست آمد در ادامه مهرام هم صاحب ۲ پنالتی شد و یک امتیاز کسب کرد.

صمد نیکخواه که شاید به دلیل مصدومیت از ابتدای این بازی به یمدان نیامده بود در کوارتر حساس چهارم وارد میدان شد. او با حضرش پرتاب‌های خوبی روانه سبد پتروشیمی می‌کرد و امتیاز می‌گرفت. امیر حسین خندان هم در این کوارتر ۵ خطایی شد.

در ادامه کار فاصله امتیاز ۲ تیم به ۵ رسید تا این دیدار بیش از پیش حساس شود. هاشمی که کار را خیلی سخت می‌دیدید درخواست وقت استراحت فنی داشت.

بازی در فاصله ۵ دقیقه به پایان با نتیجه ۵۴ - ۵۱ به سود مهرام دنبال می‌شد. حسن زاده هم در ادامه برای پتروشیمی بندر امام ۵ خطایی شد.

ارسلان کاظمی در ادامه کار امتیاز حساسی را برای مهارم کسب کرد. میثم میرزایی هم در ادامه برای پتروشیمی بندر امام ۵ خطایی شد. تا کار بیش از پیش سخت شود.

سینا واحدی هم در ادامه کار با پرتابی ۳ امتیازی برای مهرام امتیاز گرفت تا اختلاف ۲ تیم در ادامه کار به ۸ امتیاز برسد. نکته جالب این جا بود که هر ۲ تیم ۵ خطایی بودند و همین کار را بسیار سخت کرده بود.

فرزاد کوهیان در ادامه کار دوباره درخواست وقت استراحت فنی داشت. او نمی‌خواست تیمش به آسانی بازنده این بازی باشد. اختلاف ۲ تیم در لحظات پایانی به ۴ امتیاز رسید.

اشتباه مجدد مهرام‌ها و اعلام خطا به سود پتروشیمی بندر امام کار را بسیار سخت کرد و پنالتی دیگری را به پتروشیمی‌ها داد.

تنها دو دقیقه به پایان بازی باقی مانده بود که به محرم

تنها ۳ امتیاز بالاتر از پتروشیمی داشت. در صحنه مشکوک برای دومین مرتبه کادر داوری مسابقه به سیستم ویدیو چک مراجعه کرد.

داوران با وجود مراجعه به این سیستم باز هم برای دقایق بیشتری بازی را متوقف کردند و با یکدیگر به مشورت پرداختند سرانجام نظر داور این بود که این توپ به محرم برسد و صمد نیکخواه بهرامی دو پرتاب آزاد داشته باشد. کاپیتان محرمی توانست یکی از این پرتو‌ها را تبدیل به امتیاز کننده نتیجه را ۶۰ بر ۵۶ به سود تیمش کند.

شوت سه امتیازی حسین زاده هرات لحظات پایانی اختلاف را به حداقل رسانده و هیجان بازی به اوج خودش رسید. در ادامه حمله مهرامی‌ها گل نشد و پتروشیمی هم نتوانست از موقعیتش استفاده کند.

۵۰ ثانیه به پایان بازی باقی مانده به محرم حمله را تأثیر داد در این حمله صمد نیکخواه بهرامی به حضور در محوطه حریف خطا گرفت و تیمش را صاحب ۲ خطای پنالتی کرد.

ارسلان کاظمی یکی از این پرتاب را تبدیل به گل کرد در فاصله ۱۱ ثانیه به پایان بازی رسول مظفری با پرتاب سه امتیازی تیمش را یک امتیاز از میزبان پیش انداخت.

مصطفی هاشمی در همین فاصله درخواست وقت استراحت فنی داشت و پس از آن هم فرزاد کوهیان وقت گرفت.

پس از آن تاکتیک همیشگی محرم یعنی شوت سه امتیازی صمد جوابگو نبوده و در نهایت این بازی جذاب و دیدنی در حالیکه تیم بسکتبال پتروشیمی بندر امام در جریان مسابقه ۲۰ امتیاز از حریف خود عقب بود بازی را با نتیجه ۶۲ بر ۶۱ برد تا جایگاه ۸ را بیش از پیش در رده دوم جدول رده بندی تثبیت کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار