مدیر جهاد کشاورزی اهر از تولید سالانه ۶۰۰ تن گوشت سفید ماهی در اهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، اسدی مدیر جهاد کشاورزی اهر از تولید سالانه ۶۰۰ تن گوشت سفید ماهی در اهر خبر داد.

 اسدی با اشاره به وجود پتانسیل‌های مناسب آبی شهرستان اهر هم‌چون رودخانه دره رود در منطقه ورگهان و ویجنی رواناب‌های فصلی و حاصل از آب شدن برف‌ها در دامنه کوهستان بزکش، گفت: اهر یکی از مستعدترین مناطق برای پرورش انواع آبزیان به ویژه ماهی قزل آلا بوده و در بسیاری از مناطق این شهرستان پرورش می‌یابد.

او از جمله موانع پیش روی حرفه آبزی‌پروری را عدم شناخت تعدادی از پروانه داران چاه‌ها به این حرفه عنوان کرد و گفت: با وجود اقدامات موثر مدیریت در خصوص پرورش ماهی و حمایت از این حرفه، اما هنوز صنعت آبزی‌پروری، جایگاه خوبی در همسو بودن با پتانسیل‌های منطقه نداشته است.

او افزود: امید است با همراهی مدیریت امور منابع آب استان و دیگر ارگان‌های مرتبط بتوانیم در رونق و گسترش این صنعت در شهرستان اهر گام‌های موثری برداریم.

 اکنون در سطح شهرستان اهر ۳۶ استخر پرورش ماهی سردآبی با تولید سالانه بیش از ۶۵۰ تن ماهی و پنج استخر ماهی گرم آبی با تولید حدود ۱۶ تن در سال وجود دارد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.