یک هکر محقق با استفاده از روش مهندسی معکوس توانست اطلاعات جدیدی از بروزرسانی‌های شرکت تسلا به دست آورد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، فرقی نمی‌کند یک بازی جدید منتشر شده باشد، بروزرسانی برای یک برنامه تلفن همراه در نظر گرفته شده باشد و یا نرم‌افزار جدیدی برای خودرو‌های تسلا در حال ساخت باشد، هکر‌ها همیشه علاقه‌مند هستند تا با استفاده از روش مهندسی وارانه در نرم‌افزار‌ها از اطلاعات این قابلیت‌ها مطلع شوند. امروز خبری مبنی بر بروزرسانی شدن نرم‌افزار خودرو‌های تسلا منتشر شد و توجه هکر‌ها و محققان را به خود جلب کرد تا باری دیگر به سوی مهندسی وارانه بروند. در طی تحقیقات صورت گرفته توسط این هکر‌ها مشخص شده که شرکت تسلا قرار است تا برای مدل‌های Model S و Model X شارژر‌های بی‌سیم Qi فراهم سازد. در کنار این شارژر قرار است یک پورت شارژ، سیستم توقف جدید و صندلی‌های تازه نیز قرار گیرد.

جزئیات توئیت منتشر شده

یکی از هکر‌ها با انتشار توئیتی در حساب کاربری خود اعلام کرد: " سخت‌افزار‌های جدید در راه است. شارژر یکپارچه و مستقر برای گوشی‌ها در مدل‌های X و S (اگر بخواهم روراست باشم از اندازه و ظرفیت این شارژر‌ها اطلاعی ندارم) . صندلی‌های جدید. سیستم توقف جدید. به نظر من این بروزرسانی‌ها حتما اتفاق خواهد افتاد."

انتشار اطلاعات تازه از خودرو تسلا توسط هکرها

شرکت تسلا اخیرا چندین بار مدل‌های خود را به قابلیت‌های متفاوت ارتقا داده است. اما آخرین تغییر خیلی بزرگ این شرکت در طراحی بدنه خودرو به ۲۰۱۶ برمی‌گردد در نتیجه زمان بسیار مناسبی است که تغییرات جدید بر روی بدنه خودرو و سخت‌افزار آن اجرا شود. سال پیش خبر‌هایی از تغییرات خودرو Model S وجود داشت و ایلان ماسک نیز اخیرا تایید کرده است که مدل ارتقا یافته با پردازش قوی‌تر از این مدل در سال جاری منتشر خواهد شد.

انتشار اطلاعات تازه از خودرو تسلا توسط هکرها

بر طبق برخی منابع خبری بروزرسانی نرم‌افزار‌های این مدل ابتدا در چین منتشر خواهد شد. گفتنی است که این بروزرسانی شامل پشتیبانی از چند بازی و یک سیستم پیام رسانی نیز می‌شود. همچنین یک برنامه ویژه برای آب و هوا وجود دارد که هنوز در فضای مجازی انتشار نیافته است. انتظار می‌رود این برنامه مدت کمی پس از معرفی رسمی قابلیت‌های خودرو در دسترس کاربران قرار گیرد.


بیشتر بخوانید: طراحی مفهومی شرکت لکسوس برای خودروهای ماه‌نورد


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار