شهرستان لاهیجان برای سومین سال متوالی نامزد پایتخت کتاب ایران شد.

نامزدی لاهیجان برای پایتخت کتاب ایرانبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، قاسم مصفا مسئول روابط عمومی اداره فرهنگ وارشاد اسلامی استان گیلان گفت: لاهیجان برای سومین سال متوالی در جمع شهر‌های راه یافته به مرحله نیمه نهایی برنامه انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران قرار گرفت.

او افزود: در ششمین برنامه انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران، شهرستان لاهیجان جزء شهر‌های منتخب راه یافته به مرحله نیمه نهایی شد.

مسئول روابط عمومی اداره فرهنگ وارشاد اسلامی استان گیلان گفت: شهرستان لاهیجان با حضور پررنگ خود در طرح پایتخت کتاب ایران و نامزدی در ۲ دوره در سال‌های ۹۶ و ۹۷ این بار نیز توانست در ششمین دوره جزء ۳۸ شهر راه یافته به مرحله نیمه نهایی باشد.

قاسم مصفا گفت: در این رویداد با اعلام فراخوان ارسال آثار شهر‌های متقاضی شرکت در این طرح، ۱۳۶ شهر آثار و مستندات خود را به دبیرخانه مرکزی ستاد هماهنگی شهر‌ها و روستا‌های دوستدار کتاب معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارسال کردند.

او افزود: در این دوره به دلیل رشد قابل توجه کیفیت آثار ارسالی، بر خلاف روال سال‌های قبل که ۲۰ شهر برای حضور در مرحله نیمه نهایی انتخاب می‌شد این بار ۳۸ شهر برگزیده شد.

مسئول روابط عمومی اداره فرهنگ وارشاد اسلامی استان گیلان گفت: داوری مرحله نیمه نهایی و نهایی این رویداد در بهمن ماه برگزار می‌شودو در مراسم اختتامیه که در تاریخ ۱۱ بهمن ماه در محل سالن همایش‌های کتابخانه ملی ایران با حضور اصحاب قلم و فرهنگ برگزار می‌شود ششمین پایتخت کتاب ایران سال۹۹ و چهار شهر خلاق در زمینه کتابخوانی معرفی می‌شود.

قاسم مصفا افزود: لاهیجان در چهار دوره از شش دوره پایتخت کتاب ایران حضوری فعال داشت و در دو سال متوالی توانست در لیست ۲۰ شهر نامزد انتخاب پایتخت کتاب ایران قرار گیرد و امسال نیز این شهرستان به عنوان تنها نماینده گیلان در مرحله نیمه نهایی حضور دارد.

او در پایان تصریح کرد: شرایط شرکت در پایتخت کتاب ایران فراهم کردن بستر مناسب برای ترویج کتاب و کتابخوانی و ارائه مستندات در این خصوص و همچنین ارائه طرح‌های جدید و خلاق در حوزه ارتقای فرهنگ کتاب و کتابخوانی است.

 

 

انتهای پیام / ق 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.