گوگل به تازگی هزینه‌های فروش هر بخش از اطلاعات کاربران به نیرو‌های پلیس را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، حریم خصوصی و اطلاعات شخصی یکی از مهم‌ترین بخش‌های زندگی مجازی ما است و یکی از انتظاراتمان مطمئنا حفظ امنیت این موارد است. اما مثل این که دیگر قرار نیست این چنین باشد، زیرا گوگل سیاست جدیدی در پیش گرفته است.

گوگل خود به صورت واضح در یکی از بیانیه‌های خود گفته است که تعداد درخواست‌ها برای دسترسی به اطلاعات کاربران از سوی مقامات امنیتی روز به روز در حال افزایش است و این روند ادامه خواهد داشت. حتی گوگل اعلام کرده که سال گذشته میلادی اطلاعات بیشتر از ۱۶۰ هزار کاربر درخواست شده بود. به همین دلیل اکنون این شرکت سیاست جدیدی را در پیش گرفته است.

سیاست جدید گوگل

بر اساس جدیدترین خبر منتشر شده در فضای مجازی گوگل بر اساس سیاست جدید خود قرار است از این به بعد با دریافت مبلغ مشخصی اجازه دسترسی به اطلاعات کاربران را به نیرو‌های پلیس بدهد. اکنون مدتی است که سازمان‌های مختلفی که اجرا کننده قانون هستند از گوگل درخواست‌های متعددی برای دسترسی به اطلاعات شخصی کاربران می‌کنند. به همین دلیل گوگل تصمیم گرفته است که در صورت پرداخت هزینه مربوطه این اطلاعات را در اختیار سازمان‌های مذکور قرار دهد. هزینه‌های دریافتی برای احضاریه، استراق سمع و اجازه جست‌و‌جو به ترتیب ۴۵ دلار، ۶۰ دلار و ۲۴۵ دلار هستند. در واقع می‌توان این گونه برداشت که هزینه‌های اعلام شده در واقع برای جبران زحمات جمع‌آوری اطلاعات توسط این شرکت است.


بیشتر بخوانید: حمله سایبری به مدیرعامل اینستاگرام 


سیاست جدید گوگل برای درآمدزایی از اطلاعات کاربران

شرکت‌های دیگر که به اندازه گوگل عظیم و قدرتمند نیستند در صورت نیاز مجبور به ارائه اطلاعات کاربر خاطی به صورت رایگان به مقامات مربوطه هستند، اما گوگل به دلیل گسترده بودن ناحیه کاری خود می‌تواند بر اساس قانون از این سازمان‌ها در ازای انتشار اطلاعات کاربران هزینه دریافت کند.

نظر کاربران درباره سیاست گوگل

اکنون گروه‌های مختلفی به این مسئله واکنش نشان داده‌اند. عده‌ای به طور کامل درآمدزایی از اطلاعات کاربران را کاری قابل قبول می‌دانند و معتقدند گوگل نباید اصلا چنین سیاستی را برای ادامه مسیر خود اتخاد می‌کرد. گروه دیگری نیز وجود دارند که معتقدند بودن چنین هزینه‌ای می‌تواند به کم شدن جست‌وجو‌های سازمان‌ها کمتر شده و فقط در مواقع مورد نیاز به سمت آن بروند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار