مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: تا به امروز ۲۲۰ میلیارد تومان تسهیلات ارزان‌قیمت به طرح‌های مناطق روستایی و عشایری پرداخت شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: تا به امروز ۲۲۰ میلیارد تومان تسهیلات ارزان‌قیمت به طرح‌های مناطق روستایی و عشایری پرداخت شده است.

علی آشتاب  اظهار داشت: تا به امروز ۲۲۰ میلیارد تومان تسهیلات ارزان‌قیمت به یک هزار و ۲۰۱ طرح با فرصت شغلی پنج هزار و ۱۱۴ نفر در مناطق روستایی و عشایری پرداخت شده است.

او  با بیان اینکه اعتباراتی جدید به استان در جهت حمایت از بنگاه‌های آسیب‌دیده از سیلاب اخیر ابلاغ شده است، افزود: این اعتبارات تا پایان سال به طرح‌های معرفی شده به بانک‌های عامل پرداخت می‌شود.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان بیان کرد: در حوزه اشتغال حمایتی کمیته امداد، بنیاد شهید و بهزیستی نیز تاکنون به تعداد ۲ هزار و ۶۱۳ طرح اعتباراتی به مبلغ ۹۵ میلیارد و ۵۷۷ میلیون تومان و اشتغال سه هزار و ۱۹ نفر پرداخت شده است.

آشتاب با اشاره به اینکه تعاونی‌های استان با جذب بیشترین کارورز رتبه اول تعاونی‌های کشور را کسب کردند، تصریح کرد: تعاونی‌های لرستان با جذب ۳۷۹ فارغ‌التحصیل دانشگاهی در بین تعاونی‌های کشور بیشترین امتیاز را کسب کرده‌اند.

او  با عنوان کردن این موضوع که مهارت‌آموزی بستر تقویت اشتغال جوانان به‌ویژه فارغ‌التحصیلان دانشگاهی است، خاطرنشان کرد: از ابتدای اجرای طرح کارورزی تاکنون ۷۱۴ واحد اقتصادی استان سه هزار و ۲۰۶ فارغ‌التحصیل دانشگاهی را بکارگیری کرده‌اند.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: کارفرمایان اگر از هر کدام از ظرفیت‌های مطرح شده شامل طرح کارورزی، طرح پرداخت یارانه دستمزد و معافیت‌های بیمه‌ای سهم کارفرما که توسط دولت در راستای اشتغال بیشتر ارائه شده، استفاده کنند، معافیت‌های بیمه‌ای برای آن‌ها در نظر گرفته می‌شود.

انتهای پیام/ب

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار