مدیرعامل ایران خودرو گفت: بازه‌های تسویه با قطعه سازان به تدریج از ۱۲۰ روز به ۶۰ روز و کمتر کاهش خواهد یافت.

تسویه ۱۲۰ روزه به قطعه سازان کاهش یافته استفرشاد مقیمی مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در گفت و گو با  خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  از داخلی سازی ۵۰ قطعه با فناوری بالا (هایتک) وارداتی در این خودروسازی خبرداد و گفت: با توجه به تمرکزی که بر این فضا شکل گرفته، به زودی روند روبه رشد داخلی‌سازی قطعات خودرو آشکار تر می شود.

او افزود:اقدامات انجام شده نشان می‌دهد که ۶ قطعه که در میز اول تعمیق ساخت داخل صنعت خودرو هدف‌گذاری شده بود، اکنون به تولید انبوه رسیده و در خط تولید مورد استفاده قرار گرفته‌اند.


بیشتر بخوانید: خودروی کف پارکینگ به زودی به صفر می رسد/ تعمیق داخلی سازی قطعات در ایران خودرو


مقیمی تصریح کرد:پتانسیل‌های داخلی، توان تولید داخلی کشور را بالا بوده و مهندسان ایرانی که سربازان جنگ اقتصادی کشور هستند، این توانمندی را دارند و ما این باور را داریم که می‌توانند. به زودی مردم نیز از مجموعه اقداماتی که در حوزه داخلی‌سازی صنعت خودرو دنبال می‌شود آگاه و از آن بهره‌مند می شوند.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو اضافه کرد: درحال حاضر هشت قطعه از قطعات مهم خودرویی توسط مجموع وزارت دفاع داخلی سازی شده و در اختیار ایران خودرو قرار گرفته است به طوری از ورود قطعات بی کیفیت به خطوط تولید حتی اگر منجربه توقف خط شود، جلوگیری خواهیم کرد، عامل این موضوع نیز باید هزینه آن را بپردازد.

او در ادامه با اشاره به مجموع بدهکاری شرکت ایرانخودرو اضافه کرد: در موضوع تسویه مطالبات قطعه سازان، با تمهیداتی، هزار میلیارد تومان از تسویه ۱۲۰ روزه به قطعه سازان کاهش یافته است.

مقیمی بیان کرد:۲۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات مصوب شورای پول و اعتبار تمام و کمال به شبکه تامین تزریق خواهد شد و یک ریال هم صرف امور داخلی ایران‌خودرو نخواهد شد.

او با بیان اینکه مجموع بدهی گروه صنعتی ایران خودرو ۹ هزار میلیارد تومان است گفت: بنا داریم تا پایان سال آینده این بدهی را به صفر برسانیم ضمن اینکه بازه‌های تسویه با قطعه سازان به تدریج از ۱۲۰ روز به ۶۰ روز و کمتر کاهش خواهد یافت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
دلسوز
۲۰:۲۲ ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
سلام، در داخل کشورمون که متاسفانه هنوز قطعات به اصطلاح هایتک ندیدم، همگی گران و یک از یک بی کیفیت ترند، هر فروشنده ایی هم هر قیمتی بخواد میده به اسم درجه یک و درجه دو، فلان قطعه اینجوریه ،من پیشنهاد میکنم اینو بخری و هزاران مشکل دیگه، در خصوص بدهی، من داخل سیستم مالی ایران خودرو نیستم، ولی میدونم با فروش این خودروهای بنجل و بی کیفیت با این قیمتهای نجومی، باید تا حالا بدهی بسیار کمتری میداشتند. چه عرض کنم؟
آخرین اخبار