داماد ترامپ طی تماس تلفنی با دبیرکل سازمان ملل در روز سه‌شنبه، او را در جریان جزئیات معامله قرن قرار داده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از تی‌ار‌تی، سازمان ملل روز چهارشنبه اعلام کرد جرد کوشنر، داماد یهودی‌الاصل ترامپ و مجری طرح معامله قرن روز سه‌شنبه طی گفت‌و‌گوی تلفنی با آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل، او را در جریان مفاد طرح معامله قرن قرار داده است. 

سازمان ملل در ادامه بر این مسئله تاکید کرده که این سازمان متعهد به تمامی قطعنامه‌هایی است که در شورای امنیت و سازمان ملل به تصویب رسیده است. 

بر اساس طرح به اصطلاح صلحی که ترامپ از آن در روز سه‌شنبه رونمایی کرده، قرار است تنها قسمت‌های کمی از سرزمین فلسطین به خود فلسطینی‌ها تعلق گیرد. در این طرح که یک نقشه معجول هم ضمیمه آن است، فلسطینی‌ها با استفاده از پل باید از منطقه‌ای به منطقه دیگر تردد کنند. دسیسه جدید آمریکایی و صهیونیستی به قدری واضح بوده که رسانه‌های غربی هم به نادیده گرفته شدن حقوق اولیه فلسطینی‌ها در این طرح اذعان کرده‌اند. 

ترامپ پس از آن‌که روز دوشنبه به طور جداگانه‌ای با نتانیاهو و گانتز دیدار کرد و به آن‌ها درباره طرح خود درباره برنامه صلح توضیحات کاملی ارائه داد، روز سه‌شنبه طی کنفرانس مطبوعاتی مشترک ضمن ستایش از دولت خود و اقدامات آن‌، مدعی شد که دولت آمریکا کاری که بسیاری آن را ناممکن می دانستند، عملی کرد!

با انتشار تدریجی جزئیات معامله قرن، خشم فلسطینی‌ها نیز برانگیخته شد و تظاهراتی را طی روز چهارشنبه، در نقاط مختلف فلسطین برگزار کردند. اسماعیل هنیه، محمود عباس و سایر چهره‌های شاخص فلسطینی هم‌صدا شده‌اند و مخالفت قطعی خود با این دسیسه جدید صهیونیست‌ها اعلام کرده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار