۱۱۰ پروژه در حوزه‌های مختلف در دهه مبارک فجر امسال در سطح شهرستان سقز افتتاح و به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،کامیل کریمیان فرماندار ویژه شهرستان سقز گفت:  تعداد ۵۱ عنوان پروژه با حدود ۵۰۰ زیر پروژه و با اعتبار ۱۵۵ میلیارد ریال در حوزه کشاورزی است که با بهره برداری از این طرح‌ها بیش از ۵۰۰ خانوار از مزایای آن بهره‌مند شده و همچنین برای ۱۳۸ نفر اشتغال زایی و زمینه تثبیت ۳۷۴ شغل نیز فراهم می‌شود.

او بیان کرد: خدمات انبارداری و نگهداری محصولات کشاورزی و غذایی واقع در قیسلون، پروژه گوسفندداری صنعتی ۳۰۰ راسی تُرجان، پروژه فعال سازی و خرید گاو شیری ۳۰ راسی صنعتی در مجتمع آدینان از جمله طرح‌های شاخصی است که در دهه فجر افتتاح می‌شود.

فرماندار ویژه شهرستان سقز ادامه داد: ایجاد ۱۷ زنبورستان، احداث و خرید ۱۴ واحد گوسفند داشتی نیمه صنعتی و صنعتی، احداث و خرید شش واحد گاو شیری و صنعتی، خرید یک واحد پرواربندی گوساله نیمه صنعتی، اجرای ۲۱۱ هکتار سیستم‌های آبیاری تحت فشار (بارانی و قطره ای)، اجرای ۳۴۵ هکتار سیستم‌های آبیاری کم فشار، توسعه ۱۴۱ هکتار باغات انگور و بادام در زمین‌های دیم و آبی، بهره برداری از یک واحد بسته بندی تخم مرغ و تخم بلدرچین، پرورش قارچ خوراکی نیمه صنعتی و تجهیز و نوسازی ۳۲ دستگاه ماشین‌های کشاورزی از دیگر طرح‌ها و پروژه‌های این دهه است.

کریمیان یادآور شد: همچنین ۱۹ روستا و ۱۳ واحد صنعتی بزرگ در گرامیداشت دهه فجر امسال از نعمت گاز برخوردار و انشعاب CGS دوم سقز هم کلنگ زنی می‌شود.

او افزود: برای افتتاح و بهره برداری از این طرح‌ها ۱۵ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات شرکت ملی گاز هزینه شده است.

فرماندار ویژه شهرستان سقز گفت: گازرسانی به روستا‌ها شامل گازرسانی به مجتمع‌های حسن سالاران، قره گویز، خورخوره و مولان آباد و روستا‌های حسن سالاران، مزره، رنگه ریژان، تاله جر، بهرام، قره گویز، قاقل آباد، غلامعلی، زنبیل، قُلقُله، خورخوره، قوتلو، کندلان، شیخله، قلعه گاه کورکور، مولان آباد، قشلاق مله، درویان سفلی و رستمان است.

کریمیان با بیان اینکه درصد بهره مندی روستائیان از گاز هم اکنون ۸۰ درصد است، اظهار داشت: با بهره برداری از طرح گازرسانی این ۱۹ روستا میزان برخورداری از نعمت گاز طبیعی ۸۵ درصد خواهد شد و تعداد ۸۳۳ خانوار از نعمت گاز بهره مند می‌شوند.

او افزود: هم اکنون ۱۹۱ روستای شهرستان سقز گازرسانی شده است که با روشن شدن مشعل گاز در این ۱۹ روستا تعداد روستا‌هایی که از نعمت گاز برخوردار خواهند شد به ۲۱۰ روستا خواهد رسید و جشن پایان گازرسانی به روستا‌های شهرستان سقز در سال ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

فرماندار ویژه شهرستان سقز در بخش دیگری از سخنان خود از بهره برداری از ۲۷ پروژه برق رسانی با اعتبار ۲۹ میلیارد ریال در گرامیداشت دهه فجر در این شهرستان خبر داد و ادامه داد: احداث پست هوایی، احداث و اصلاح شبکه فشار متوسط هوایی، احداث شبکه فشار ضعیف زمینی و نصب دستگاه چراغ روشنایی شبکه معابر روستایی بخشی از این پروژه‌ها است.

کریمیان یادآور شد: کاهش قدرت پست‌های عمومی شهری و روستایی، تبدیل شبکه‌های فشار متوسط هوایی به دومداره، جابجایی و اصلاح قسمتی از شبکه فشار متوسط فیدر جاده بانه از دیگر طرح‌های حوزه برق است که در دهه فجر امسال در سقز به بهره برداری می‌رسد.

انتهای پیام/ع

برچسب ها: دهه فجر ، رونق تولید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.