تعطیلات آخر هفته، همواره گزینه‌ای مناسب برای آرامش و فراغت از استرس و سختی‌های یک هفته کاری است.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، پس از یک هفته کاری پر استرس و پر دغدغه، گزینه‌ای که می‌تواند باعث تقویت اعصاب و به دست آوردن قوای از دست رفته باشد، تعطیلات آخر هفته است. تعطیلات آخر هفته، همواره گزینه‌ای مناسب برای آرامش و فراغت از استرس و سختی‌های یک هفته کاری است. حالا چگونه گذراندن این تعطیلات، موضوع مهمی است که ذهن هر کدام از ما را به خود مشغول می‌کند.

فیلم تلویزیونی هفته

«روزی که مینا گم شد»، فیلمی تلویزیونی از امیرشهاب رضویان، جمعه مورخ ۱۱ بهمن از ساعت ۱۳:۳۰ در شبکه شما روی آنتن می‌رود.

در این فیلم بازیگرانی مانند مهران رجبی، سیامک احصایی، رابعه مدنی و هدی ناصح به ایفای نقش پرداخته اند.

ماجرای این فیلم روایتی است از مهندسی به نام هاتف که به علت مرگ پدرش، پس از ۳۰ سال به ایران باز می‌گردد و با خواندن نامه پدر مرحومش از واقعیت تلخی مطلع می‌شود؛ همزمان با اوج گرفتن درگیری‌های خیابانی مردم انقلابی با مزدوران شاهنشاهی، «هاتف» بر سر قراری حاضر می‌شود که...

روزی که مینا گم شد، محصولی از سیما فیلم است که در سال ۱۳۹۰ ساخته شده است.

فیلم سینمایی آخر هفته

«امیر» فیلمی به کارگردانی و نویسندگی نیما اقلیما و تهیه کنندگی سیدضیاء هاشمی، این روز‌ها بر پرده سینما‌های کشور در حال اکران است.

در این فیلم بازیگرانی مانند میلاد کی مرام، هادی کاظمی، مصطفی قدیری، بهدخت ولیان، روشنک سه قلعه‌گی، وحید منافی، سحر دولتشاهی، آرتین گلچین و.. به ایفای نقش پرداخته اند.

در خلاصه داستان این فیلم آمده:علی در جست و جوی همسر سابق و پسرش به تهران می‌آید. امیر علیرغم مشکلات خانوادگی در تلاش است تا به روش خود گرفتاری آدم‌های دور و برش را حل کند و...

گفتنی است که این فیلم محصول سال ۱۳۹۶ است.

تئاتر هفته

نمایش «ملکه زیبایی لینین» به کارگردانی رضا جعفر مدار و نویسندگی مارتین مکدونا، چند روزی می‌شود که در مجموعه تئاتر دیوار چهارم میزبان علاقمندان به این هنر است.

در این نمایش بازیگرانی مانند مهناز کرباسچیان، نورا کاظمی، حمید رشید، شهاب نظام دوست به ایفای نقش پرداخته اند.

این نمایش روایتی است از از زندگی یک زن چهل ساله که احتمالا اولین و آخرین مواجهه عاشقانه اش به واسطه دخالت مادرش به خطر می‌افتد.
گفتنی است این نمایش تا ۳۰ بهمن ماه از ساعت ۱۹:۳۰ در مجموعه تئاتر «دیوار چهارم» به نشانی میدان فلسطین، خیابان طالقانی، بین خیابان سرپرست و فریمان، پلاک ۵۴۴ اکران می‌شود.

گالری گردی در آخر هفته

نمایشگاه آس این روز‌ها آثاری از هنرمند خوب کشورمان، عیسی جباری ممقانی را با عنوان معشوقه معتدل را در معرض دید همگان قرار داده است.
این گالری از ۴ تا ۱۴ بهمن ماه از ساعت ۱۶ تا ۲۳ پذیرای شهروندان تهرانی است.

گالری آس واقع در خیابان شریعتی، بالاتر از پل رومی، جنب بانک پارسیان، پلاک ۱۸۳۱ است.

گشت و گذار در پایان هفته

«موزه مقدم» از خانه‌های تاریخی شهر تهران به دلیل معماری زیبا و اشیای خاصی که در آنجا نگهداری می‌شود، از جذاب‌ترین اماکن دیدنی تهران برای گردشگران داخلی و خارجی است.

تور‌های نوروزی این امکان را فراهم می‌کند که کسانی که علاقه مند به تهرانگردی و سفر به تهران هستند از آنها بازدید کنند.

«موزه مقدم» دانشگاه تهران یا به عبارتی «خانه مقدم» از جمله خانه‌های مجلل دوران قاجار، متعلق به یکی از درباریان آن دوران به نام محمد تقی خان احتساب الملک است. احتساب الملک، دو فرزند به نام‌های حسن و محسن داشت که برای ادامه تحصیل به اروپا رفتند. حسن بیشتر در فعالیت‌های ادبی، سیاسی و اجتماعی حضور فعال داشت و در جوانی فوت کرد. از او نمایشنامه بسیار معروف «جعفرخان از فرنگ آمده» به جا مانده است.

این موزه بین این دو ایستگاه مترو قرار دارد و می‌توانید حدود پنج دقیقه پیاده‌روی کنید و به آنجا برسید. وقتی در این محل قدم می‌زنید، اگر از قبل از محل این موزه آگاه نباشید اصلا به ذهنتان نمی‌رسد که چنین بنایی در این محل وجود دارد. با رسیدن به درب ورودی موزه، همه چیز از آن معماری معمولی فاصله می‌گیرد.

به شما توصیه می‌کنیم اگر قصد گردشگری در تهران را دارید حتما به این خانه زیبا سر بزنید و زیبایی و محیط بی‌نظیر آن را از نزدیک تجربه کنید و خاطره خوبی برای خود و خانواده به جا بگذارید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسینی
۲۳:۵۱ ۱۰ بهمن ۱۳۹۸
خانه مقدم خیلی قشنگه من رفتم
پیشنهاد میکنم برید