دهه فجر امسال ٨٦٦ طرح با هزینه هزار و ۹۵۴ میلیارد تومان در مازندران به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، احمد حسین زادگان استاندار مازندران در نشست با خبرنگاران گفت: ٨٦٦ طرح ایام دهه فجر رسما آماده بهره برداری خواهد بود که مجموعا هزار و ۹۵۴ میلیارد تومان هم هزینه شده است.

او افزود: ٤٦ پروژه کلنگ زنی هم در دستو کار قرار گرفت، البته از آنجا که دولت در تنگنا است، سعی بر این بوده طرح های کمتری آغاز شود تا سرعت تکمیل موارد نیمه کاره بیشتر شود.

استاندار مازندران پیرامون تکمیل برخی طرح‌ها مانند زباله سوز ساری که تکمیل آن‌ها طولانی شده است، گفت: جاده ساری-تاکام یکی از محور‌های مهم است که در مقاطع مختلف با وقفه روبرو شد، اما با توجه به محدودیت‌های دولت این طرح سرعت خوبی دارد و در حال انجام است.

او درباره محل دفن زباله در شهر‌های مختلف از جمله چهاردانگه افزود: محل دفن زباله تعیین شده منطقه‌ای بالاتر از محل فعلی بود که آسیب کمتری برای محیط زیست داشت، اما بنابر دلایلی در دولت قبل به این نقطه منتقل شد.

استاندار مازندران گفت: زباله سوز را می شد روزی با ٣-٤ میلیارد برقرار کرد، اما حالا ١٥٠ تا ٢٠٠ میلیارد هزینه دارد و از آنجاکه مدیریت متمرکز وجود نداشت و نیز ردیف بودجه ثابت هم نبود، مساله پسماند اکنون تقریبا به مشکل همه شهر‌های استان تبدیل شد که هر دو مورد در حال حل شدن است.

حسین زادگان افزود: از سوی دولت دستور نصب سه زباله سوز صادر شده که دو مورد آن برای مازندران و شهر‌های ساری و نوشهر است، اما فارغ از زباله سوز، زباله‌های برخی شهر‌ها مانند چالوس در حال جمع آوری است که تقریبا ٨٠ درصد آن انجام شد و امیدواریم در آینده نزدیک مشکلات این چنینی بقیه شهر‌ها هم رفع شود.

او پیرامون پروژه‌های نیمه کاره ماهفروجک ساری گفت: این دو پروژه بر اساس توافقات تا شهریور ٩٩ به سرانجام می‌رسد، اما سعی شده با تکمیل پروژه‌های ورزشی از جمله بازسازی ورزشگاه‌های شهید وطنی، ٧تیر و همچنین شهید متقی زیرساخت‌های ورزشی بهبود پیدا کند.

استاندار مازندران پیرامون مشکلات موجود در سرویس دهی سی تی آنژیو افزود: اختلافاتی میان علوم پزشکی و بخش خصوصی وجود داشت که استانداری میانجگری کرده تا این بخش درمانی به هر دو بخش دولتی و خصوصی سرویس دهی کند که مورد قبول واقع شده و اعتقاد بر این است باید بخش خصوصی مورد توجه قرار گیرد، چون دولت نمی‌تواند سرمایه گذاری کند.

حسین زادگان در مورد سرانجام منطقه آزاد تجاری گفت: حواشی که در مازندران راجع به این موضوع وجود دارد در هیچ استانی وجود ندارد، به طور مثال هرکدام از نماینده‌ها مناطق خود را ارجح‌تر می‌دانند که این خود موجب وقفه در این امر شده است.

استاندار مازندران در مورد سرانجام منطقه آزاد تجاری افزود: حواشی که در مازندران راجع به این موضوع وجود دارد در هیچ استانی وجود ندارد، به طور مثال هرکدام از نماینده‌ها مناطق خود را ارجح‌تر می‌دانند که این خود موجب وقفه در این امر شده است.

او گفت: مازندران ٣ بندر دارد که این مساله خود منحصر به فرد است، به همین خاطر مدل چند لکه‌ای را پیشنهاد کردیم، در حال حاضر آخرین خبری که پیرامون این موضوع می‌توانم بدهم این است که بررسی و مطالعات از جانب ما انجام شده و فقط مانده تصویب در کمیته اقتصادی مجلس تا شکل اجرایی به خود بگیرد.

حسین زادگان پیرامون مرگ دست جمعی پرندگان میانکاله افزود: همه پروتکل‌هایی که محیط زیست برای تشخیص دلایل این اتفاق می‌توانست اجرا کند، انجام داد و هرچند دلیل این رویداد تلخ بوتولیسم اعلام شد، با این حال همه موارد انسانی و غیرانسانی از جمله آلایندگی آب در حال بررسی است تا نتیجه به قطعیت برسد.

انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.