رئیس ستاد انتخابات کردستان گفت: تعداد داوطلبان تایید صلاحیت شده توسط این نهاد در استان برای شرکت در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به ۱۱۵ نفر رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، حسین خوش اقبال رئیس ستاد انتخابات کردستان گفت: طبق اعلام شورای مرکزی نظارت بر انتخابات و براساس بررسی‌های انجام شده، تعداد داوطلبان تایید صلاحیت شده توسط این نهاد در استان کردستان برای شرکت در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به ۱۱۵ نفر رسید.

اوبا اشاره به اینکه صلاحیت داوطلبان یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در سه مرحله توسط هیات اجرایی، نظارت استان و هیات مرکزی نظارت بررسی شد، اظهار داشت: ۲۸۱ داوطلب در این استان برای حضور در انتخابات ثبت نام کرده بودند که هیات اجرایی صلاحیت ۲۲۴ نفر را تایید کرد، هیات نظارت استان این تعداد را به ۹۸ نفر کاهش داد و هیات مرکزی نظارت نیز در آخرین مرحله بررسی صلاحیت‌های تایید شده را به ۱۱۵ نفر رساند.

خوش اقبال اضافه کرد: آخرین مرحله از دریافت شکایات از ۱۲ تا ۱۴ بهمن به مدت سه روز برای داوطلبانی که صلاحیت آن‌ها مورد تایید هیات مرکزی نظارت قرار نگرفته تعیین شده و در این مرحله، صرفا داوطلبانی که در هیات مرکزی انتخابات تایید صلاحیت نشدند مجاز به ثبت شکایت به شورای نگهبان هستند.

رئیس ستاد انتخابات کردستان یادآور شد: در صورتی که شورای نگهبان در مهلت قانونی خود صلاحیت افراد مدکور را تایید نکند مردم کردستان باید ۶ نماینده خود در پنج حوزه انتخابیه از بین ۱۱۵ نفر فعلی انتخاب کنند.

او تعداد صلاحیت شدگان از سوی شورای نگهبان در حوزه‌های مختلف انتخابیه این استان را شامل ۳۹ نفر در حوزه انتخابیه سنندج، کامیاران و دیواندره، ۱۱ نفر در حوزه انتخابیه بانه و سقز، ۱۷ نفر در حوزه انتخابیه قروه و دهگلان، ۱۷ نفر در مریوان و سروآباد و ۳۲ نفر در بیجار اعلام کرد.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.