رئیس ستاد انتخابات استان یزد گفت: فرمانداران چهار حوزه انتخابیه استان، امروز در حالت آماده باش هستند تا به محض اطلاع از نتایج صلاحیت ها، مراتب را اعلام کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، احمد ترحمی رئیس ستاد انتخابات استان یزد با بیان اینکه نتایج قطعی بررسی صلاحیت‌ها هنوز اعلام نشده است، گفت: فرمانداران چهار حوزه انتخابیه استان یزد، امروز در حالت آماده باش هستند تا به محض اطلاع از نتایج صلاحیت‌ها از سوی ستاد انتخابات کشور، مراتب را اعلام کنند.

 او با اشاره به گمانه زنی و حدس شخصی برخی افراد مبنی بر تایید یا رد صلاحیت براخی داوطلبان، افزود: طبق تبصره ۴ ماده ۵۲ قانون انتخابات مجلس، شورای نگهبان تا ۱۱ بهمن ماه فرصت داشت تا اسامی نهایی داوطلبان تایید یا رد صلاحیت شده را پس از بررسی ۲۰ روزه به وزارت کشور اعلام کند.

ترحمی با بیان اینکه تاکنون کلیه اقدامات و تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات بر اساس جدول زمان بندی صورت گرفته است، اظهارداشت: برای انتخابات این دوره مجلس شورای اسلامی۷۲۲ شعبه اخذ رایدر نظر گرفته شده است که از این تعداد ۶۰۲ شعبه ثابت و ۱۷۰ شعبه سیار هستند.

رئیس ستاد انتخابات استان یزد ادامه داد: تاکنون ۲۱ نفر از داوطلبان مجلس شورای اسلامی انصراف داده اند که قطعا با اعلام نتایج امروز تغییراتی در این آمار ایجاد خواهد شد.

او با بیان اینکه تاکنون دو جابه جایی به صورت رسمی از سوی داوطلبان در حوزه های انتخابیه استان ثبت شده است، تصریح کرد: یک مورد از این جابه جایی ها، درون حوزه ی استان یزد و دیگری جابه جایی از خارج استان به یکی از حوزه های انتخابیه استان است.

ترحمی در پایان اضافه کرد: داوطلبانی که صلاحیت آن مورد تایید قرار گرفته است تا ۱۷ بهمن ماه می‌توانند درخواست جابه جایی به یکی از حوزه‌های انتخابیه را داشته باشند.

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.