وزارت دارایی چین اعلام کرد تعرفه مالیاتی واردات محصولات مربوط به مقابله با شیوع ویروس کرونا را لغو می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت دارایی چین امروز شنبه اعلام کرد پکن بر محصولات وارداتی مربوط به کنترل شیوع ویروس کرونا معافیت مالیاتی اعمال می‌کند.

در پی شیوع ویروس مهلک کرونا، وزارت دارایی چین در بیانیه‌ای در وب سایت خود اعلام کرد موادی که مستقیما در کنترل شیوع ویروس کرونا نقش دارند، از اول فوریه تا ۳۱ مارس در فهرست معافیت وارداتی قرار می‌گیرند. در این بیانیه تاکید شد واردات مواردی از جمله آمبولانس‌ها و محصولات ضدعفونی کننده نیز از اعمال تعرفه، مالیات بر ارزش افزوده و مالیات بر مصرف معاف می‌شوند. 

ویروس کرونا که چندی پیش ناشناخته بود نخستین بار در اواخر ماه دسامبر (اوایل دی) سال گذشته میلادی در شهر ووهان مشاهده شد، اما به سرعت به شهر‌های دیگر چین نیز گسترش یافت.

براساس آخرین آمار در خصوص میزان آلودگی به این ویروس تا به امروز، بیش از یازده هزار نفر به آن آلوده شده اند و بالای ۲۵۹ نفر نیز بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند. تاکنون، به غیر از چین ۱۵ کشور دیگر نیز اعلام کرده‌اند که موارد ابتلا به این ویروس را در کشور خود مشاهده کرده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار