معاون علمی و فناوری رئیس جمهور:

فناوری خریدنی نیست یادگرفتنی است

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: فناوری خریدنی نیست بلکه یادگرفتنی است و باید دانش فناوری را به دست آوریم.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور بعدازظهر امروز در نشست ستاد اقتصاد رونق تولید و اقتصاد دانش بنیان که در عسلویه برگزار شد، افزود: توسعه عسلویه افتخاری برای کشور و نظام است.

او سپس با اشاره به توجه بیشتر به پژوهش در کشور، بیان کرد: مشکل پژوهش، پول نیست و پژوهش به صدقه دادن کسی نیاز ندارد. باید درباره اهمیت پژوهش کار‌های بیشتری شود.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور ادامه داد: صنعت جایی است که در آن طراحی و ماشین سازی صورت می‌گیرد و باید دانش آن را داشته باشیم.

ستاری تاکید کرد: فناوری خریدنی نیست و این که گفته می‌شود فناوری را بخریم زاییده عقل اقتصادی نفتی است. فناروی یادگرفتنی است.

او افزود: کار دانشگاه محصول دادن نیست و هیچ دانشگاهی دارو یا موتور الکتریکی تولید نمی‌کند، این‌ها کار‌هایی است که شرکت‌های دانش بنیان انجام می‌دهند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، محصول را نتیجه سرمایه گذاری بخش خصوصی عنوان کرد و گفت: بخش خصوصی سرمایه گذاری می‌کند و محصولی از این سرمایه گذاری به دست می‌آید.

ستاری بیان کرد: صنعت نفت و گاز باید کار‌های تحقیقی خود را برون سپاری کند و ما آمادگی داریم که از این فعالیت‌ها حمایت کنیم.

او تاکید کرد: این نقص هم بر ما وارد است که در حوزه علم و فناوری نفت و گاز کمتر ورود کرده ایم که باید آن جبران کنیم.

شرکت در نشست ستاد اقتصاد رونق تولید و اقتصاد دانش بنیان آخرین برنامه ستاری در عسلویه بود.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، صبح امروز برای سفری یک روزه وارد عسلویه شد.

ستاری در این سفر با حضور در مدرسه شهید باهنر زنگ انقلاب را به صدا درآورد.

او همچنین در مراسم رونمایی از کمپرسور سانتریفیوژ هوای ابزار دقیق پالایشگاه دوم مجتمع گاز پارس جنوبی و طرح الکترولایزر آب دریا در مجتمع گاز پارس جنوبی، و آغاز ساخت واحد ۲۰ هزار تنی تولید کک سوزنی در مجتمع پتروشیمی تخت جمشید پارس عسلویه شرکت کرد.

بازدید از پتروشیمی‌های مبین، تخت جمشید، نوری و جم، و نمایشگاه توانمندی‌های شرکت‌های دانش بنیان استان بوشهر که در پتروشیمی جم برپا شده بود از دیگر برنامه‌های سفر معاون علمی و فناوری رئیس جمهور به عسلویه بود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.