رعایت آداب بهداشتی مانند شستشوی مداوم دست‌ها و رعایت آداب تنفسی مانند گرفتن دستمال جلوی دهان به هنگام عطسه و خودداری از دست دادن و روبوسی راه‌های پیشگیری از کرونا ویروس هستند.

بررسی شیوه‌های پیشگیری از ابتلا به کرونا ویروسبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،در نشست پدافند غیر عامل استان کرمان که عصر امروز با موضوع بیماری کرونا و به ریاست استاندار کرمان برگزار گردید، مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری و قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان به ارائه توضیحاتی در این رابطه پرداختند.

در این نشست بر مسئله آموزش‌های رعایت بهداشت فردی و عمومی در گروه‌های مختلف تاکید و مقرر شد تا دانشگاه‌های علوم پزشکی استان نسبت به تهیه بسته‌های آموزشی در این رابطه اقدام کنند و در مدارس، دانشگاه ها، رسانه‌ها و صدا و سیما توزیع و اطلاع رسانی و آگاهی بخشی صورت گیرد.

به گفته صافی زاده قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان، تاکنون موردی از ابتلا به بیماری کرونا در کشور گزارش نشده و موارد مشکوک در برخی استان‌ها نیز رد شده است.

او بیان کرد: مهم‌ترین مسله؛ آموزش شهروندان جهت رعایت موارد بهداشتی است و شهروندان به شایعاتی که در فضای مجازی منتشر می‌شود، توجه نکنند و اخبار مرتبط را تنها از منبع وزارت بهداشت پیگیری کنند.

راه‌های پیشگیری از کرونا ویروس جدید ساده و شامل شستشوی مداوم دست‌ها و رعایت آداب تنفسی مانند گرفتن دستمال جلوی دهان به هنگام عطسه است. همچنین از دست دادن و روبوسی خودداری شود.

انتهای پیام/س

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار