دبیر کارگروه همیاری و تشکل‌های مردمی استان کرمانشاه ضمن اعلام برنامه‌های شاخص اجرایی سازمان‌ها و ادارات عضو کارگروه همیاری و تشکل‌های مردمی استان، گفت : این برنامه‌ها همزمان با دهه مبارک فجر از دوازدهم لغایت بیست و یکم بهمن ماه اجرا خواهند شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،محسن رخصی، مدیر کل کمیته امداد و دبیر کارگروه همیاری و تشکل‌های مردمی استان کرمانشاه در آستانه چهل و یکمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران، گفت : کارگروه همیاری و تشکل‌های مردمی استان از عضویت ۱۴ سازمان و موسسه مردم نهاد تشکیل شده که کمیته امداد از سوی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به عنوان دبیر این کارگروه شناخته و معرفی شده است.

او با بیان اینکه این کارگروه اجرای جشن بزرگ انقلاب و برپایی نمایشگاه از دستاورد‌های سازمان‌های عضو را در دستور کار خود قرار داده است، گفت : در کنار این دو برنامه شاخص هر سازمان و اداره عضو کارگروه همیاری و تشکل‌های مردمی نیز خود یک یا چند برنامه شاخص در دست اجرا خواهد داشت که این برنامه‌ها در مجموع بیش از ۱۰۰ خدمت را شامل می‌شود.

او با اشاره به اینکه برنامه‌های اعضای کارگروه با محوریت معرفی دستاورد‌های های انقلاب اسلامی اجرا خواهند شد، گفت: این برنامه‌ها از دوازدهم لغایت بیست و یکم بهمن ماه همزمان با ایام الله مبارک فجر اجرا می‌شوند.

رخصی گفت: واگذاری منازل احداث و تعمیر شده به خانوار‌های مددجو، افتتاح طرح‌های اشتغال زودبازده مددجویی، جذب و حمایت از خانوار‌های جدید در قالب تبصره ۱۴ دولت، اهدای جهیزیه به نوعروسان، جذب حامیان جدید برای حمایت از فرزندان یتیم و محسنین و پرداخت وام‌های حمایتی به خانوار‌های تحت حمایت از برنامه‌های شاخص کمیته امداد استان کرمانشاه در دهه مبارک فجر است.

مدیر کل کمیته امداد استان کرمانشاه به برنامه‌های سازمان بهزیستی اشاره و گفت: دیدار با خانواده‌های مددجو، رایگان کردن خدمات مراکز توانبخشی، اهدای جهیزیه به افراد تحت پوشش، نواختن زنگ انقلاب در مهدکودک‌ها و استقرار ماشین اورژانس اجتماعی در معابر شهری نیز از اقدامات سازمان بهزیستی در ایام الله فجر است.

محسن رخصی گفت: بنیاد مسکن نیز از دیگر اعضای کارگروه همیاری و تشکل‌های مردمی افتتاح چندین پروژه طرح هادی روستایی را در دستور کار خود قرار داده است.

رخصی گفت: افتتاح پروژه در مناطق زلزله زده و برگزاری اردو‌های جهادی در مناطق محروم نیز از خدمات و برنامه‌های شاخص معاونت مشارکت‌های مردمی دانشگاه علوم پزشکی استان به عنوان عضو دیگری از کارگروه به شمار می‌رود.

دبیر کارگروه همیاری و تشکل‌های مردمی استان کرمانشاه افزود: مجمع خیرین سلامت نیز از دیگر اعضای کارگروه است که از برنامه‌های شاخص این کارگروه می‌توان به افتتاح خانه بهداشت و پایگاه سلامت در شهرستان‌های قصرشیرین و سرپل ذهاب اشاره کرد.

محسن رخصی گفت: همچنین صندوق کارآفرینی امید افتتاح پروژه‌های اشتغال و صندوق بازنشستگی نیز ارائه خدمات رایگان پزشکی به سالمندان تحت پوشش را به عنوان برنامه‌های شاخص خود در دهه مبارک فجر اعلام کرده اند.

او گفت: اجرای پروژه‌های محرومیت زدایی، توزیع البسه و لوازم التحریر در مناطق زلزله زده و اجرای کاروان سلامت در مناطق کم برخوردار نیز از برنامه‌های جمعیت هلال احمر استان به شمار می‌رود.

رخصی گفت: تمامی برنامه‌های دهه فجر با هدف ایجاد زمینه آشنایی هر چه بیشتر مردم با دستاورد‌های انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف و معرفی خدمات و دستاورد‌های چهار دهه تلاش در جهت محرومیت‌زدایی و تحقق عدالت اجتماعی اجرا می‌شوند .

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.