۳۹ طرح گازرسانی در ایام الله دهه فجر با بیش از ۹۵ میلیارد ریال هزینه افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، حسین اکبر، مدیر عامل شرکت گاز استان گیلان گفت: در ایام الله دهه فجر ۳۹ طرح گازرسانی با بیش از ۹۵ میلیارد ریال هزینه افتتاح می‌شود و با افتتاح این طرح‌ها درصد بهره مندی گاز روستایی در استان به ۹۵.۳ درصد می‌رسد.

او افزود: از مجموع طرح‌های گازرسانی دهه فجر ۲۰ طرح متعلق به گازرسانی به روستا‌های صعب العبور و کوهستانی استان در شهرستان‌های سیاهکل، رودبار، تالش، ماسال و لاهیجان است.

مدیر عامل شرکت گاز استان گیلان، با بیان اینکه برای گازرسانی به این روستا‌ها در مجموع بالغ بر ۸۹ میلیارد ریال هزینه شده است، گفت: این روستا‌ها دارای یک هزار و ۲۶ خانوار است و برای گازرسانی به آن‌ها بیش از ۸۷ کیلومتر شبکه گذاری شده است.

حسین اکبر افزود: قبل از انقلاب هیچگونه عملیات گازرسانی در گیلان به انجام نرسیده بود، ولی به حمدالله پس از انقلاب شکوهمند انقلاب اسلامی بیش از یک میلیون ۸۰ هزار مشترک در استان از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند هستند، افزون بر ۵۹۳ هزار انشعاب گاز در استان نصب و بیش از ۲۰ هزار و ۹۰۰ کیلومتر عملیات شبکه گذاری در گیلان به انجام رسیده است.

او، همچنین از گازرسانی به ۱۹ واحد صنعتی در سطح استان خبر داد و گفت: برای گازرسانی به این صنایع بیش از ۶.۳ میلیارد ریال هزینه شده است و با اجرای آن افزون بر ۵ هزار ۵۰۰ مترمکعب در ساعت گاز طبیعی جایگزین شده است.

مدیر عامل شرکت گاز استان گیلان افزود: شهرستان رودبار با ۶ واحد صنعتی، آستانه اشرفیه با ۵ واحد صنعتی و شهرستان‌های رشت و صومعه سرا هرکدام با ۳ واحد صنعتی، بیشترین سهم را از گازرسانی‌های دهه فجر امسال دارا است و با افتتاح این طرح ها، مجموع مشترکان صنعتی گاز در استان به ۵ هزار و ۶۳۲ مشترک افزایش می‌یابد.

حسین اکبر گفت: به برکت انقلاب اسلامی و با تلاش همه کارکنان شرکت گاز هم اکنون در استان گیلان بیش از یک میلیون و ۸۰ هزار مشترک گاز طبیعی شامل ۹۹۷ هزار مشترک خانگی، ۷۸ هزار مشترک تجاری، بیش از ۵ هزار و ۶۰۰ مشترک صنعتی، ۹۶ جایگاه CNG و ۳ نیروگاه وجود دارد.

او در پایان با قدردانی از همه سازمان‌های همکار در زمینه گازرسانی به مردم، تصریح کرد: با گازدار شدن سراسر استان، شرایط تشکیل و رونق کسب و کار‌های محلی و کوچک، تولید و اشتغال در روستا‌ها بیش از پیش فراهم شده است و این مهم زمینه رونق اقتصادی و مهاجرت معکوس از شهر به روستا را فراهم کرده است.

 

انتهای پیام/م.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.