رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر:

مرزهای بوشهر برای مقابله با ورود ویروس کرونا تحت مراقبت است/ مردم بهداشت فردی را رعایت کنند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: به مردم اطمینان می‌دهیم مبادی ورودی استان در فرودگاه‌ها و بنادر برای مقابله با ورود ویروس کرونا به دقت تحت مراقبت است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سعید کشمیری رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در جمع خبرنگاران بیان کرد: تا کنون هیچ مورد مثبتی از ابتلا به ویروس کرونا در استان و در کشور گزارش نشده است و مواردی که مردم ممکن است در فضای مجازی دیده باشند، می‌تواند مربوط به کرونا ویروس‌های گذشته باشد و ربطی به ویروس جدید ندارد.

او ادامه داد: ویروس کرونای جدید یک ماه پیش در چین دیده شد. تا کنون ۱۳ هزار نفر در جهان به آن مبتلا شده‌اند و در ۲۰ کشور گسترش یافته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بیان کرد: با توجه به مراوداتی که در کشور وجود دارد، تمهیداتی در فرودگاه‌ها، بنادر و مرز‌ها صورت گرفته و مسافران هنگام ورود به کشور معاینه می‌شوند.

کشمیری گفت: به ویژه افرادی که در ۱۴ روز اخیر به چین سفر کرده باشند یا با بیمارانی از این دست تماس داشته باشند، دقیق معاینه می‌شوند، و اگر تب داشته باشندو بیماری‌شان شدید باشد، قرنطینه می‌شوند تا زمانی که اطمینان پیدا شود که بیماری کرونا ندارند.

او ادامه داد: در استان بوشهر هم در مرز‌های دریایی و فرودگاه‌ها، مسافران و ملوانانی که از کشور‌های خارجی وارد می‌شوند، ارزیابی، تب‌سنجی و معاینه می‌شوند، و ۱۴ روز بعد هم بازبینی خواهند شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بیان کرد: به مردم اطمینان می‌دهیم که این کارها به دقت در استان انجام می‌گیرد، اما توصیه ما به مردم این است که بیماری را جدی بگیرند و بهداشت فردی را رعایت کنند.

کشمیری افزود: شست وشوی مرتب دست‌ها و خودداری از تماس با فرد بیمار از جمله مواردی است که مردم باید به آن دقت کنند.

او گفت: بیمار باید ماسک داشته باشد و افرادی که بیمار سروکار دارند مانند پرستاران و پزشکان، باید ماسک، دستکش و کلاه و عینک داشته باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تاکید کرد: بیماری کرونا واکسن و دارو ندارد‌ اما می‌توان با رعایت موارد بهداشتی و معاینه دقیق افرادی که ممکن است دچار شود، از ابتلا به آن پیشگیری کرد.

کشمیری افزود: کرونا در ابتدا بیماری مشترک ویروسی میان حیوانات بود که به انسان منتقل شده و ممکن است به علت خوردن برخی دام‌ها که در چین مرسوم است رخ داده باشد اما در دیگر کشورها این ویروس از طریق انسان به انسان و از راه سرفه و عطسه منتقل می‌شود.

او نشانه‌های کرونا را تب، سرفه، عطسه، بدن درد و علائم سرماخوردگی عنوان کرد و گفت: اگر افراد دچار بیماری شدند باید در بیمارستان بستری شوند تا از عوارض قلبی، ریوی و کلیوی ناشی از این بیماری جلوگیری شود.

بیمارستان هسته‌ای بوشهر ۹۰ درصد پیشرفت دارد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر همچنین با اشاره به پیشرفت ۹۰ درصدی ساختمان بیمارستان هسته‌ای بوشهر، افزود: این بیمارستان ۱۰۰ تختی اوایل سال آینده افتتاح می‌شود.

کشمیری با اشاره به اینکه تجهیزات این مرکز درمانی در حال تامین است، ادامه داد: تاکنون ۴۰ میلیارد تومان در اجرای این طرح درمانی هزینه شده و ۴۰ میلیارد تومان هم صرف تامین تجهیزات می‌شود.

او با اشاره به افتتاح طرح‌های بهداشتی و درمانی در دهه فجر گفت: ۱۵ طرح بهداشتی، درمانی با ۳۶ میلیارد تومان اعتبار در استان بوشهر که ساختمان سه شبکه بهداشت در دشتستان، دیر و جم، سه مرکز جامع خدمات سلامت و کلاس‌های درس دانشکده دندانپزشکی از جمله آن‌هاست.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.