مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: از ابتدای امسال بازار گردشگری استان اردبیل در ۲۱ رویداد شاخص ملی و بین الملل معرفی شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، نادر فلاحی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل با اعلام این خبر گفت: این رویداد‌ها شامل ۱۶ جشنواره ملی و منطقه‌ای و حضور در ۵ نمایشگاه ملی و بین المللی است.

او افزود: امسال استان اردبیل با حضور در نمایشگاه‌های ملی یاسوج، ارومیه و کیش و همچنین دو نمایشگاه بین المللی باکو و اربیل عراق توانست گوشه‌ای از قابلیت‌های گردشگری خود را به نمایش بگذارد.

فلاحی گفت: همچنین از ابتدای سال ۴ تور آشناسازی به منظور معرفی قابلیت‌ها به فعالان بخش گردشگری، مسئولان گردشگری کشور‌های همسایه و دوست و همچنین راهنمایان تور برگزار شده است.

او با اشاره به چاپ و توزیع برشور به زبان‌های انگلیسی، آذری، ترکی و عربی افزود: همچنین با تولید بیش از هزار دقیقه برنامه در صدا و سیمای استانی، ملی و برون مرزی توانمندی و جاذبه‌ها معرفی شدند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گفت: به منظور معرفی هر چه بیشتر جاذبه‌ها سایت اداره کل به دو زبان انگلیسی و فارسی فعال است و همچنین سایت پایگاه جهانی بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی به سه زبان رونمایی شده و سایت گردشگری در شهر نیز در حال طراحی است.

فلاحی با تاکید به اینکه کشور‌های هدف گردشگری اردبیل، عراق، ترکیه، جمهوری آذربایجان، عمان و آلمان است، افزود: پیرو مذاکرات و جلسات مشترک با مسئولان گردشگری عمان، برقراری پرواز مستقیم اردبیل- مسقط در دست پیگیری است.

او گفت: با توجه به اینکه علویان ترکیه نیز ارادت و اعتقاد قلبی به شیخ صفی الدین اردبیلی دارند، این گروه از گردشگران به عنوان هدف گردشگری مذهبی استان هستند.

فلاحی همچنین به سفر مکرر اتباع آذری به عنوان گردشگران سلامت اشاره و افزود: زیرساخت‌های گردشگری سلامت برای این گروه از گردشگران در حال تقویت است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همچنین به استفاده از ظرفیت رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی برای انعکاس جاذبه‌ها و قابلیت‌های استان اشاره کرد و گفت: انعکاس جاذبه‌ها و قابلیت‌های استان ماهانه بیش از هزار مورد است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.