توسعه شرکت های دانش بنیان نیازمند همت بخش خصوصی

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: ایجاد اکوسیستم لازم برای توسعه شرکت های دانش بنیان نیازمند ورود جدی بخش خصوصی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، سورنا ستاری در مراسم افتتاح مرکز نوآوری وستا که روز یکشنبه در دومین روز از دهه مبارک فجر برگزار شد، یکی از اموری که به جد آن را دنبال می کنیم مراکز نوآوری است، افزود: این مراکز به طور کامل توسط بخش خصوصی ایجاد شده و همکاری ساختار یافته ای بین دولت و بخش خصوصی شکل گرفته است.

او افزود: جا دارد از وزارت کشاورزی که چنین زمینه ای را فراهم کرده و بخش خصوصی که در این راستا ورود کرده، قدردانی کنیم.

ستاری گفت: اینجا مجموعه ای از شرکت های کوچک و متوسط مستقر هستند.

او افزود: یک جوان می توان در این مجموعه وارد شود و پس از مدت کوتاهی شرکتی مستقل ایجاد کند.

عزیزالله شهبازی، استاندار البرز نیز گفت: عزم جدی ملی و استانی برآن است که از اکوسیستم موجود در استان برای توسعه فعالیت های استارت آپی و دانش بنیان بهره برداری شود.

شهبازی در مراسم افتتاح مرکز نوآوری وستا که روز یکشنبه همزمان با دومین روز از دهه مبارک فجر صورت گرفت، افزود: استان البرز با حضور مستمر دکتر ستاری به بهشت شرکت های دانش بنیان و استارت آپی تبدیل شده است.

او افزود: منطقه ویژه پیام نیز در البرز با توجه به ظرفیت های موجود بزودی به قطب اقتصاد دیجیتال کشور تبدیل می شود.

شهبازی گفت: شرکت های بسیاری در حوزه اقتصاد دیجیتال در پیام مستقر شده اند که امید است معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در هفته آینده از این مجموعه پویا دیدن کنند.

استاندار البرز افزود: انعقاد تفاهم نامه های راه اندازی کارخانه نوآوری و اجرای پروژه ملی اشتغال مهارت محور و ثبت صندوق شکوفایی و نوآوری استان از جمله اقدامات مثبتی است که اخیرا در راستای حمایت از فعالیت های دانش بنیان رقم خورد.

انتهای پیام/خ.خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.