مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خوزستان، سرمایه گذاری خارجی در استان از ابتدای سال جاری را ۲ میلیارد و ۷۱۴ میلیون دلار عنوان کرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محسن کاویانی مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خوزستان در نشست خبری مدیران استانی شورای هماهنگی دستگاه‌های تابعه وزارت اقتصادی و دارایی در محل این اداره کل گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، ۲ میلیارد و ۷۱۴ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی صورت گرفته است.

او با بیان اینکه ۴۷ درصد از این میزان سرمایه گذاری در استان معادل یک میلیارد و ۲۷۷ میلیون دلار جذب شده، افزود: درحال حاضر ۳۰ شرکت سرمایه‌گذار خارجی در خوزستان مجوز فعالیت دارند.

کاویانی بیان داشت: در ۱۰ ماه نخست امسال درآمد خوزستان با ۹۵ درصد تحقق نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۳ درصد رشد داشته است.

این مقام مسئول تصریح کرد: میزان درآمد خوزستان در ۱۰ ماه نخست امسال ۶۱ هزار میلیارد ریال بوده که ۹۰ درصد این میزان درآمد از محل دریافت مالیات است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خوزستان اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون ۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای پرداخت حقوق کارکنان در خوزستان اختصاص و پرداخت شده است.

او با بیان اینکه کلیه دستگاه‌های اجرایی تا تیر سال آینده برای جذب اسناد خزانه مهلت دارند، بیان کرد: به مسئولان دستگاه‌های اجرایی توصیه می‌کنیم که در جذب اسناد خزانه بهتر عمل کنند، اسناد خزانه دستگاهی که عملکرد ضعیفی دارد به دستگاه با عملکرد مناسب اختصاص داده می‌شود.

محسن کاویانی افزود: تنها ۲۲ درصد از سهمیه اسناد خزانه خوزستان توسط دستگاه‌ها که شامل ۲ هزار و ۹۴۰ میلیارد ریال اسناد است جذب شده است.

او اظهار کرد: با وجود شرایط تحریم فعلی و کم بودن پول نقد اسناد خزانه، شرایط بسیار خوبی برای تامین اعتبار طرح‌ها و پروژه‌ها فراهم است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار