حضور همزمان قلعه‌نویی در سپاهان و تیم‌ملی مسأله‌ای است که جامعه فوتبال در این شرایط با آن کنار نمی‌آید و انتقاداتی بسیار جدی به دنبال داشته است.

مثبت و منفی نشستن قلعه‌نویی روی نیمکت تیم‌ملیبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، همه می‌دانند قلعه‌نویی پرافتخارترین مربی لیگ برتر به حساب می‌آید. او در سال‌های اخیر همواره در مصاحبه‌هایش تأکید کرده در دور اولی که هدایت تیم‌ملی را برعهده گرفت، بدون ثبت شکست در کارنامه‌اش او را از کار برکنار کردند و تیم‌ملی در مسابقات جام‌ملت‌های آسیا با شکست مقابل کره در ضربات پنالتی حذف شد. با وجود این، کارنامه قابل قبول مربیگری امیر از نظر نتیجه‌گیری در تمام این سال‌ها باعث شده او اصلی‌ترین گزینه هدایت تیم‌ملی باشد، منتهی بحث حضور همزمان او در سپاهان و تیم‌ملی مسأله‌ای است که جامعه فوتبال در این شرایط با آن کنار نمی‌آید و انتقاداتی بسیار جدی به دنبال داشته است.

مشکل جدی در نوروز ٩٩
تیم‌ملی همین حالا چهار بازی حساس در انتخابی جام‌جهانی پیش‌رو دارد و برای صعود به‌عنوان تیم اول در هر چهار بازی برنده شود. از طرفی سپاهان هم در کورس قهرمانی لیگ‌برتر و جام حذفی است، ضمن اینکه سپاهان در لیگ قهرمانان آسیا هم حضور دارد و به دنبال موفقیت در این مسابقات است. حالا سوال اهالی فوتبال این است که اصلا قلعه‌نویی توانایی مدیریت هر دو تیم را با این شرایط بسیار حساس دارد؟ نکته قابل تأمل اینجاست که تیم‌ملی دوبازی در هشتم و دوازدهم فروردین باید با هنگ‌کنگ و کامبوج برگزار کند و دو مسابقه بعدی بعد از اتمام رقابت‌های باشگاهی این فصل برگزار می‌شود. به همین دلیل قلعه‌نویی معتقد است که می‌تواند همزمان هم سرمربی ایران باشد و هم سپاهان. منتهی جامعه فوتبال هم به این مسأله روی خوشی نشان نمی‌دهد و حواشی یکی دو‌سال اخیر هم نشان می‌دهد که همه نسبت به این مسأله موضع منفی خواهند گرفت.

انتقاد‌ها در فضای مجازی بالا گرفت
در همین روز‌های اخیر اگر مطالب منتشرشده در کانال‌های هواداری پرسپولیس و برخی دیگر از تیم‌ها را با دقت دنبال کرده باشید، قطعا با انتقاد عده‌ای از هواداران به موضوع احتمال سرمربیگری همزمان امیر در ایران و سپاهان روبه‌رو شده‌اید. برخی‌ها می‌گویند این مسأله به نفع سپاهان می‌شود و شانس این تیم را برای بردن حداقل یک جام بیشتر می‌کند. عده‌ای می‌گویند بازیکنان سپاهان انگیزه مضاعفی برای ملی‌پوش‌شدن پیدا می‌کنند و کادر فنی تیم‌ملی مثلا با خط‌زدن ستاره سایر تیم‌ها می‌تواند زمینه‌ساز تضعیف روحیه آن‌ها و ضربه‌خوردن رقبای سپاهان شود. با توجه به جنگ هواداران پرسپولیس و استقلال با قلعه‌نویی در سال‌های اخیر هم قطعا رسیدن به چنین وضعیتی یک جنجال بزرگ در فوتبال ایران به دنبال خواهد داشت.

جلسه سرنوشت‌ساز در فدراسیون فوتبال
حالا، اما همه منتظر نتیجه جلسه مسعود تابش، مدیرعامل باشگاه سپاهان با حیدر بهاروند و مقامات فدراسیون فوتبال هستند. مسئولان وزارت ورزش که طبق اخبار موثق دریافتی به شدید‌ترین شکل ممکن از سیستم کاری فدراسیون در انتخاب سرمربی گلایه دارند و انتقاد خود را هم به گوش مدیران فدراسیون رسانده‌اند. سپاهانی‌ها هم می‌گویند اگر امیر را از دست بدهند، تمام سرمایه‌گذاری فنی و اقتصادی آن‌ها برای رسیدن به موفقیت در این فصل از بین می‌رود. پس باید منتظر ماند و دید نتیجه جلسه نهایی چه خواهد شد و باشگاه سپاهان و فدراسیون به چه توافقی می‌رسند.

منبع: شهروند

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار