نمکی گفت: باید مولفه‌های اجتماعی سلامت را در جامعه جاری کنیم و اولین گام افزایش بهره‌وری ایجاد زیرساخت برای توسعه انسانی است.

به گزارش  خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صبح امروز در مراسم اولین جشنواره بیمارستان بهره ور که در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد، اظهار کرد: من به عنوان وزیر بهداشت فکر می‌کنم باید فرا‌تر از محیط بیمارستان به موضوع بهره‌وری بنگریم، زیرا این موضوع یک مبحث مهم برای تمام حوزه‌ها محسوب می‌شود.
 
او تاکید کرد: بهره‌وری در هیچ جای دنیا بدون همت انسان توسعه یافته فراهم نمی‌شود.
 
نمکی با اشاره به اینکه ۶ برنامه توسعه بعد از انقلاب تدوین کرده ایم، بیان کرد: در هیچ‌یک از برنامه‌ها جایگاه انسان توسعه یافته را تعیین نکرده‌ایم. انسان توسعه یافته از دقایق و لحظه‌های عمر خود استفاده بهینه می‌کند.
 
وزیر بهداشت گفت: اولین گام افزایش بهره‌وری ایجاد زیرساخت برای توسعه انسانی است و اگر به این موضوع توجه نداشته باشیم با تجهیزات و سامانه نمی‌توانیم بهره‌وری را افزایش دهیم و باید مولفه‌های اجتماعی سلامت را در جامعه جاری کنیم.
 
او ادامه داد: ما باید بفهمیم که جویندگان خدمت ومردم چقدر از خدمات ارائه شده رضایت دارند و من معتقدم که ما قبل از اینکه خودمان را ببینیم باید مردم را ببینیم.
 
نمکی افزود: اگر کسی با ۸۰ درصد رضایت به مردم از منصبش رفت متوجه می‌شویم که میزان بهره‌وری به حد مطلوبی بوده است.
 
وزیر بهداشت بیان کرد: پولی که در آموزش صرف می‌شود هزینه نبوده بلکه یک نوع سرمایه گذاری محسوب می‌شود.
 
او گفت: در آموزش علوم پزشکی باید به کاهش تعداد سرباز در نظام ارائه خدمت و تربیت نیرو‌ها فکر کنیم و همیشه اقداماتی در راستای ارتقا بهره‌وری انجام دهیم.
 
نمکی بیان کرد: باید بررسی کنیم که پژوهش‌های ما چقدر گره‌های مشکلات نظام سلامت را برطرف کرده است.
 
او ادامه داد: ما می‌توانیم با یک ساختار هوشمندانه ظرفیت‌ها را سنجیده و قیمت تمام شده ارائه خدمت را محاسبه کنیم؛ امروزه ۱۲ صدم درصد از GDP سهم دارو می‌شود و این در حالی است که در کشور‌های پیشرفته این رقم بین ۶ تا ۷ صدم درصد است.
 
نمکی گفت: وقتی که سامانه‌ای را طراحی می‌کنیم باید به این مسئله فکر کنیم که نیرو‌هایی که قرار است با این سامانه کار کنند نیازمند چه نوع آموزش‌هایی هستند.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.