رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری گفت: تمامی تدابیر ایمنی برای پیشگیری از انتشار این ویروس انجام شده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه احتمال ورود ویروس کرونا به استان ضعیف است اظهار داشت: با این وجود، تمامی تدابیر ایمنی برای پیشگیری از انتشار این ویروس انجام شده است.

او افزود: تمهیدات لازم برای تأمین تجهیزات و فضا‌های فیزیکی درمانی در صورت شیوع ویروس در استان اندیشیده شده است.

شیرانی اضافه کرد: ناشناخته بودن رفتار ویروس کرونا و نداشتن داروی اختصاصی، بر هراس جهانی از این ویروس دامن زد.

او با اشاره به تاریخچه شیوع کرونا ویروس سارس در سال ۲۰۰۲ در چین و ابتلای هشت هزار نفر به این بیماری و کشته شدن یک پیرمرد عربستانی در جده در اثر ابتلا به کرونا ویروس MERS در سال ۲۰۱۲ گفت: هم اکنون نیز شاهد شیوع نوع دیگری از این ویروس در چین هستیم که به علت سرایت پذیری بالا موجب نگرانی جهانی شده است.

شیرانی همچنین با اشاره به ضرورت حفظ آمادگی و انجام مشارکت و هماهنگی‌های بین بخشی برای مقابله با شیوع این ویروس افزود: برقراری آرامش و خودداری از هرگونه تنش و اضطراب در سطح جامعه از اهمیت بسزایی برخوردار است.

او اضافه کرد: با توجه به درج اخبار و مطالب غیر علمی و شایعات متعدد پیرامون موضوع، به مردم توصیه می‌شود اخبار را تنها از طریق مراجع رسمی اطلاع رسانی پیگیری نمایند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار