معاون اجرایی در امور شعب و اجرای احکام تعزیرات حکومتی استان ایلام از تشدید نظارت از سوی تعزیرات و برخورد قاطع با متخلفان خبر داد.

تشدید نظارت از سوی تعزیرات و برخورد قاطع با متخلفان

ولی زاده معاون اجرایی در امور شعب و اجرای احکام تعزیرات حکومتی استان ایلام در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛ گفت: از ابتدای سالجاری تا کنون ۳ هزار و ۸۵۵ فقره پرونده در زمینه کالا و خدمات به اداره کل تعزیرات حکومتی استان ایلام ارجاع داده شده و برای ۳ هزار و ۸۰۰ پرونده حکم صادر شده و ارزش ریالی این پرونده‌ها ۲۱۰ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال بوده است.

او افزود: بیشتر تخلفات مربوط به گران فروشی، کم فروشی، عدم درج قیمت، عدم اجرای تعهدات، تقلب و تعطیلی واحد صنفی بوده است.

ولی زاده بیان کرد: در این مدت ۴۱۹ فقره پرونده قاچاق وارده داشته ایم که به ۴۰۳ فقره رسیدگی و صدور حکم شده است و محکومین این پرونده‌ها به ضبط کالا به نفع دولت و به ۱۰۲ میلیارد و ۴۷۰ میلیون ریال جزای نقدی محکوم گردیده اند.

او عمده کالا‌های قاچاق را خودرو، موتورسیکلت، ذرت، پتو، باطری و وسایل صوتی تصویری بیان کرد.

ولی زاده اضافه کرد: در این مدت تعداد ۱۴۷ فقره پرونده بهداشت، دارویی و درمان داشته ایم که ۱۴۵ فقره رسیدگی و صدور حکم شده است که مجموعا به ۳۹ میلیارد و ۵۰۱ میلیون ریال جزای نقدی محکوم شده و همچنین تعداد زیادی از اقلام مکشوفه به علت عدم قابلیت مصرف انسانی معدوم شده اند.

او بیان داشت: تعزیرات حکومتی در این مدت بیش از ۳۷۰ مورد گشت مشترک تعزیراتی داشته که تمامی واحد‌های تولید، توزیعی، فنی و خدماتی را مورد بازدید و بازرسی قرار داده و با متخلفین برخورد قاطع و قانونی شده است.

ولی زاده اظهار داشت: صلاحیت ذاتی سازمان تعزیرات حکومتی رسیدگی، صدور حکم، و اجرای حکم تخلفات اقتصادی می‌باشد و در صیانت از حقوق مصرف کنندگان و ثبات بازار اقدامات پیشگیرانه را انجام داده و چنانچه کسی مرتکب تخلف شود و حتی در بخش اداری با دقت، سرعت و با قاطعیت با متخلفین برخورد قاطع و قانونی نموده و با هیچکس اغماض و چشم پوشی نخواهیم کرد.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.