با توجه به تعویق زمان برگزاری مسابقات فوتسال جام ملت‌ها، بازی دوستانه با آرژانتین در هاله‌ای از ابهام است.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا روز دوشنبه اعلام کردند که مسابقات فوتسال جام ملت‌های آسیا به تعویق افتاده است. آن طور که مسئولان AFC اعلام کرده اند به احتمال بسیار زیاد مسابقات جام ملت ها، اوایل فروردین ماه برگزار خواهد شد. این به تعویق افتادن مسابقات در حالی رخ داده است که اکثر تیم‌های آسیایی در حال آماده سازی خود برای این رقابت‌ها بوده اند. حتی برخی از تیم‌ها بازی‌های دوستانه خیلی خوبی را برگزار کردند. از جمله تیم ملی عربستان که به مصاف تیم ملی آرژانتین رفت و یا ژاپنی‌ها که با تیم ملی اسپانیا بازی کردند.


بیشتر بخوانید: ناظم الشریعه: تعویق جام ملت‌های فوتسال آسیا باعث تغییر برنامه‌های تیم ملی شده است


طبق برنامه ریزی صورت گرفته شده، ملی پوشان فوتسال کشورمان قرار بود ۲۶ و ۲۸ بهمن ماه در ۲ دیدار دوستانه به مصاف تیم ملی عراق بروند، اما به دلیل آن که بازی‌های جام ملت‌های آسیا به تعویق افتاده، کمیته فوتسال بازی با عراق را لغو کرد. به همین دلیل به خاطر آن که زمان زیادی تا آغاز جام ملت‌ها باقی مانده، قرار است کمیته فوتسال با چند تیم خوب اروپایی صحبت‌هایی را داشته باشد تا با تیم ملی فوتسال کشورمان چند بازی دوستانه‌ای را برگزار کند.

دیدار دوستانه تیم ملی فوتسال با آرژانتین در هاله‌ای از ابهام

با توجه به آن که رقابت‌های جام ملت‌های اروپا زودتر از آسیا به پایان می‌رسد، کمیته فوتسال خیلی امیدوار است که بتواند با چند تیم اروپایی به توافق دست پیدا کرده تا راضی شوند با ما بازی کنند، اما نکته عجیب این است که با توجه به آن که اروپایی‌ها تازه از بند رقابت‌های جام ملت‌ها آزاد می‌شوند آیا حاضر هستند با تمام خستگی که دارند با ما بازی دوستانه برگزار کنند یا خیر. این موضوعی است که مسئولان کمیته فوتسال می‌توانند به خوبی به آن پاسخ دهند.

از طریق کمیته فوتسال با چند کشور اروپایی صحبت می کنیم

محمد ناظم الشریعه سرمربی تیم ملی فوتسال کشورمان در گفت و گویی که با خبرنگار ما داشت درباره این موضوع گفت: مسابقات جام ملت‌های اروپا زودتر از جام ملت‌های آسیا به پایان می‌رسد و این فرصت خوبی است تا ما بتوانیم با چند تیم خوب اروپایی بازی تدارکاتی داشته باشیم. البته ما شرایط تیم‌های اروپایی را به خوبی درک می‌کنیم و می‌دانیم که خسته هستند و شاید نخواهند با ما بازی کنند، اما قرار است از طریق کمیته فوتسال با چند کشور خوب و صاحب سبک فوتسال مذاکره کنیم. در نهایت امیدوارم بتوانیم با تیم‌های مورد نظر به توافق برسیم تا با آمادگی بالا راهی جام ملت‌های آسیا شویم.

از طرفی دیگر به تعویق افتادن مسابقات جام ملت‌های آسیا چندان نمی‌تواند برای تیم ملی ما مفید باشد، زیرا طبق برنامه ریزی صورت گرفته شده، قرار است تیم ملی فوتسال کشورمان ۲۰ فروردین ماه در ایران میزبان تیم ملی آرژانتین باشد. آن طور که مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرده اند، اگر قرار باشد مسابقات جام ملت‌های آسیا فروردین ماه برگزار شود به طور قطع تا اواسط اردیبهشت ماه به طول خواهد انجامید و این بازه زمانی عملاً شانس بازی ما با آرژانتین را بسیار کم می‌کند.

آرژانتین راضی می شود با ما بازی کند؟

ممکن است آرژانتینی‌ها راضی شوند تا در یک زمان دیگری با ما بازی کنند، اما کمی بعید به نظر می‌رسد، زیرا اگر ما بخواهیم با آن‌ها بازی کنیم به طور قطع زودتر از خرداد ماه نمی‌توانیم، زیرا بازیکنان تیم ملی در آن موقع تازه از مسابقات جام ملت‌ها بازگشته اند و هنوز خستگی رقابت‌های آسیایی در تن بازیکنان وجود دارد. تا کادر فنی و بازیکنان تیم ملی بیایند خستگی خود را برطرف کنند، چیزی حدود ۱ ماه طول خواهد کشید و از طرفی ممکن است آرژانتینی‌ها فکر بازی با ایران را از سر خود خارج کنند و بخواهند با تیم‌هایی بازی کنند که در شرایط مسابقه قرار دارند.


بیشتر بخوانید: احتمال لغو بازی دوستانه تیم ملی فوتسال ایران و عراق


از طرفی، مسابقات جام جهانی ۲۰۲۰ هم قرار است شهرویور ماه ۹۹ به میزبانی لیتوانی آغاز شود و اگر قرار باشد ما با آرژانتین خرداد ماه بازی کنیم باید ببنیم که در فاصله ۳، ۴ ماه مانده به آغاز آن مسابقات آیا آلبی سلسته‌ها راضی می‌شوند که به ایران بیاند تا با ما بازی کنند یا خیر. به هر حال باید منتظر بمانیم و ببینیم که کمیته فوتسال در آینده چه تصمیمی را برای بازی با آرژانتین خواهد گرفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار