مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمان گفت: در حال حاضر تمامی تور‌های خارجی به مقصد استان کرمان لغو شده است و پیش بینی می‌شود در ۶ ماهه نخست سال آینده نیز این وضعیت تغییر چندانی نکند.

لغو تمامی تور‌های خارجی به مقصد استان کرمانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، فریدون فعالی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان گفت: وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در حال تدوین برنامه‌ای کوتاه مدت برای تبلیغاتی موثر و اعتماد ساز است که بدون شک می‌تواند راهی برون رفت از بحران گردشگری کشور باشد.

او با بیان اینکه باید برنامه ریزی برای مدیریت بحران در حوزه گردشگری در اولویت کار‌ها قرار گیرد، افزود: لازم است با همکاری همه دست اندرکاران صنعت گردشگری برای مدیریت این بحران برنامه ریزی و تدبیری اندیشیده شود.

فعالی تصریح کرد: در حال حاضر کلیه تور‌های خارجی به مقصد استان کرمان لغو شده و حداقل تا مرداد سال آینده نیز هیچ یک از مراکز اقامتی استان در رزرو گردشگران خارجی قرار ندارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان با اشاره به اینکه گردشگران کشور چین سهمی قابل توجهی در بازار گردشگری ایران و استان کرمان داشتند، افزود: متاسفانه به دلیل شیوع بیماری کرونا این فرصت نیز از دست رفت.

او به برگزاری نمایشگاه بین المللی گردشگری از تاریخ ۲۳ تا ۲۶ بهمن ماه جاری در تهران اشاره کرد و گفت: باید بخش خصوصی از جمله مدیران هتل‌ها و دفاتر خدمات مسافرتی از این فرصت استفاده کنند و بسته‌های تبلیغاتی خود را در این نمایشگاه ارائه دهند و سهم خود را از بازار گردشگری داخلی به دست آورند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار