رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: دولت باید فقط نقش حمایتی و نظارتی داشته باشد و تولید و صنعت را به بخش خصوصی بسپارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمدرضا مس فروش رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی در نشست خبری ویژه برنامه‌های دهه فجر سازمان صنعت و معدن و تجارت خراسان رضوی با حضور مسئولان مرتبط گفت: بخش خصوصی صاحب صلاحیت است و ما به عنوان دولت فقط باید نظارت و حمایت کنیم و مابقی به عهده بخش خصوصی است.

 

او ادامه داد: ۶۰ واحد صنعتی در حوزه صنعت و معدن و تجارت با سرمایه‌گذاری ۹ هزار میلیارد تومان، آماده افتتاح است و این واحد‌های صنعتی برای ۴ هزار و ۴۷۵ ‪. نفر اشتغال ایجاد کرده است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: استان ما از حیث اشتغال زایی رتبه اول کشور از نظر تعداد طرح‌های افتتاحیه در ده ماهه امسال رتبه چهارم کشوری و در سرمایه گذاری در جایگاه سوم قرار دارد.

مس فروش افزود: در حوزه اشتغال زایی در بخش صنعت ۶ هزار شغل ایجاد شده و به طور کل در ۱۰ ماهه امسال ۴۱ درصد نسبت به پارسال و ۱۰۰‪ درصد نسبت به امسال با احتساب اصناف رشد اشتغال زایی داشتیم و برای ۴۰ هزار و۱۹۶ نفر شغل ایجاد شده است‪.

او ادامه داد: در تولید هم در سطح استان، پیشرفت‌های خوبی اتفاق افتاده است که در تولید کاغذ رشد ۱۲ درصدی، در تولید سیمان ۱۲ درصد، روغن نباتی ۱۵ درصد، کنستانتره آهن رشد ۸ درصدی و کاشی و سرامیک ۱۸ ؛ همچنین  در کنستانتره مس رشد ۸ درصدی داشته ایم.
 

دولت باید دست از تصدی گری بردارد


حسن حسینی رئیس اتاق بازرگانی مشهد نیز در این نشست گفت: ما امروز پانصد واحد صنعتی در مشهد و ۶ هزار واحد صنعتی در خراسان رضوی داریم؛ مشکل رکود در صنعت امروز ما به دلیل پایه ریزی و ریل گذاری اشتباه در دهه ۴۰ شمسی است.

او ادامه داد: ما بیشترین شد اقتصادی کشور را در دهه ۴۰ شمسی با نرخ ۱۷ درصدی داشتیم، در آن برهه تاریخی صنعت کشور بر اساس مونتاژ گری پایه ریزی شد و عمده صنعت گران وارد کننده ماشین آلات بودند و علت افت بازار کارخانه‌های بزرگ هم همین است که نتوانسته ایم با دانش روز پیش برویم.

رئیس اتاق بازرگانی مشهد گفت: دولت باید دست از تصدی گری بردارد و فقط نقش ناظر و حمایت گر را ایفا کند و تفویض اختیارات به بخش خصوصی را انجام دهد.

حسینی افزود: بهترین مدلی که از مدل واگذاری موجود است در دهه هفتاد اتفاق افتاد و هنوز تبعات خوب آن را در سطح جامعه می‌بینیم، واگذاری‌ها در زمان فرماندهی محمد باقر قالیباف در نیروی انتظامی بود که کار‌های مربوط صدور گذرنامه و بسیاری از مسائل مهم پلیس را به بخش خصوصی به نام پلیس به اضافه ده واگذار کرد؛ لازم به ذکر است که این اقدام بسیار اصولی و اثر بخش انجام شد.

او تصریح کرد: هر جا که دولت کار را به بخش خصوصی واگذار کرده کار مردم روان‌تر از همیشه شده است، تفیض اختیارات بسیار مفید و کارگشا است و دولت فقط باید نقش نظارتی و حمایتی داشته باشند.
 
انتهای پیام//م.ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.