مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: برای بازتوانی روانی-اجتماعی مردم آسیب دیده در مناطق زلزله زده دو مرکز اجتماعی در روستاهای تپانی و قلقله از توابع شهرستان های سرپل ذهاب و ثلاث باباجانی راه اندازی می شود.

مناطق زلزله زدهبه گزارش خبرنگار   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،  رضوان مدنی مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه در نشست توجیهی-آموزشی در راستای برنامه احداث مراکز بازتوانی روانی-اجتماعی در مناطق زلزله زده سرپل ذهاب و ثلاث باباجانی گفت: طی تفاهم نامه چندجانبه بهزیستی با بنیاد مسکن، استانداری و موسسه اسکان بشر ملل متحد در ایران مقرر شد به منظور بازتوانی روانی-اجتماعی مردم آسیب دیده در مناطق زلزله زده دو مرکز اجتماعی در روستاهای تپانی و قلقله از توابع شهرستان های سرپل ذهاب و ثلاث باباجانی راه اندازی شود.


او هدف از راه اندازی این مراکز را حضور کارشناسان آموزش دیده در بین مردم این مناطق و برطرف کردن آسیب های روانی ناشی از زلزله دانست و گفت: انتقال تجربیات کارشناسان از دیگر اهداف این طرح است.


مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه  بیان کرد: قرار است این مراکز طی مدت 10 ماه آماده بهره برداری گردد و منبع اعتباری ساخت آن نیز از کشور ژاپن است.

ابراهیم الهی تبار معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمانشاه نیز، گفت: تلاش های صورت گرفته در زمینه حمایت های اجتماعی-روانی در مناطق زلزله زده موجب آرامش و ایجاد نشاط بین مردمان این منطقه شده است، که علاوه بر دوران سخت زلزله در زمان مقابله با دشمن متجاوز مشقت های بسیاری را متحمل شده اند.


او  با تقدیر از اقدامات بشردوستانه در مناطق زلزله زده، گفت: اقدامات صورت گرفته به عنوان یک تجربه بسیار موثر می تواند در دیگر بلایای طبیعی احتمالی مورد استفاده قرار بگیرد.


معاون سیاسی-امنیتی استاندار کرمانشاه یادآور شد: بازسازی واحدهای مسکونی مناطق زلزله زده به سرعت پس از وقوع زلزله آغاز شد ،به طوری که بیش از 4 میلیون مترمربع ساختمان بازسازی شده و از زیرساختی های محکمی برخوردار بود که در زلزله 6.4 ریشتر نیز آسیبی به آنها وارد نشد.


الهی تبار یکی از مهمترین اقدامات در مناطق زلزله زده را بازتوانی و توانمندسازی روحی و روانی مردم عنوان کرد و گفت: بارها از این اقدام خوب بهزیستی تشکر کرده ام که روانشناسان مجرب، باتجربه و بومی را در بین مردم مستقر کرده بود، به طوری که پس از آن طبق نتایج به دست آمده تاب آوری مردم مناطق زلزله زده افزایش بالایی داشته است.

انتهای  پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.