رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: شرق استان کرمان رتبه برتر صلح و سازش را در کشور و استان به خود اختصاص داده است.

ملاقات مردمی رئیس کل دادگستری استان کرمان با ۱۰۰ نفر از شهروندان شرق استانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، موحد ، رییس کل دادگستری استان کرمان در سفر به بم گفت: شرق استان کرمان رتبه برتر صلح و سازش را در کشور و استان به خود اختصاص داده است و این نشان از فرهنگ کرامت و گذشت مردم این منطقه دارد.

او میانگین پرونده‌های صلح و سازش در کشور ۳۰ درصد دانست و افزود: این میزان در استان کرمان ۴۳ درصد و در شرق استان ۶۸ در صد است و صلح وسازش این پروند‌ه ها  نشان از فرهنگ و کرامت مردم شرق استان کرمان دارد.

موحد گفت:  پروند‌هایی صلح و سازش خاتمه پیدا کردند شهرستان ریگان با بالاترین درصد ۹۱ درصد ،شهرستان نرماشیر با ۸۷ درصد ، فهرج با ۸۴ درصد و شهرستان بم با ۵۱ درصد که در مجموع شرق استان با ۶۸ درصد پرونده‌ها به صلح و سازش خاتمه یافتند.

رییس کل دادگستری که از زندان بم نیز بازدید داشت ،گفت : در ده ماهه گذشته ۱۲۶ پرونده زندانیان در زندان بم به صلح و سازش رسیده است که از این تعداد ۷۷ نفر زندانی آزاد شدند که یک نفر از این زندانیان محکوم به قتل و قصاص بود که با توافق اولیا دم ، آزاد شد.

موحد طی سفر دو روزه خود از ۵ حوزه قضایی شرق استان کرمان بازدید و با بیش از ۱۰۰ نفر از شهروندان ملاقات عمومی داشت که این ملاقات‌ها باعث افزایش و رضایت مندی مردم خواهد شد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار