مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های غیر واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گفت: ۶۰ در صد خانم‌ها از علائم سرطان سینه آگاهی ندارند.

کنسر برست در ۶۰ درصد بانوان فاکتور شناخته شده‌ای نداردنیک سیر،مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های غیر واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی در گفت وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان گفت: اگرچه سرطان سینه به طور کلی در مراحل اولیه هیچ نشانه مشخصی را به وجود نمی‌آورد، اما کشف به موقع می‌تواند وضعیت فرد مبتلا به سرطان سینه  را کاهش دهد.

او افزود: اگرچه اکثر تومور‌های سینه‌ای به علت وضعیت‌هایی به وجود می‌آیند که کمتر جدی هستند، اما معمول‌ترین علائم سرطان سینه تشکیل توده‌های جدید و بدون درد  در ناحیه سینه است.

مدیر پیشگری و مبارزه با بیماری‌های غیر واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیان کرد: عوامل محیطی مثل دخانیات ، عوامل میکروبی ، عدم ورزش کردن ، وراثت، تغذیه نامناسب  و مصرف دارو‌های هورمونی در به وجود آمدن این بیماری موثر است.

نیک سیر با اشاره به اینکه قاعدگی زود رس درسن ۱۱ سالگی ویاسگی  بعد ۵۴  سالگی می تواند در به وجود آمدن این بیماری نقش داشته باشد گفت: سبک زندگی سالم و فعالیت‌های روزانه مانند نیم ساعت ورزش کردن و هر سه ماه یک بار چکاب مامو گرافی از بروز این بیماری پیشگیری می‌کند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.