طراح و کارگردان نمایش «انکار» گفت:همه ما یک جعبه سیاهی داریم که از آن فرار می کنیم اما مخاطب با دیدن این نمایش برای از بین بردن آن تلاش می کند.

پانته آ شایسته طراح و کارگردان نمایش «انکار» که در بخش «به علاوه فجر» سی و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر حضور دارد، در گفت و گو با خبرنگار حوزه تئاتر  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: در نمایش «انکار» فضای نمایش را با فضای شخصی تلفیق کردم که همین فضای «بوتو» (فضایی که در تئاتر ایجاد می شود) را برای نمایش ایجاد کرد، «بوتو» از جنگ جهانی دوم به وجود آمده و تمرکز آن بر قسمت‌های تیره و تاریک وجودی انسان است و بیشتر زشتی‌ها را به مخاطبان نشان می‌دهد.

او ادامه داد: تمرکز این فضا بر این است که بگوید ما عادت داریم زیبایی‌ها را ببینیم و علاقه‌ای به دیدن زشتی‌ها نداریم. نمایش «انکار» تصویری از طبیعت دارد یعنی زندگی کرمی است که به پروانه تبدیل می‌شود و در واقع چیزی که خودم متوجه شدم و آن را تعمیم دادم، این بود که همه ما یک جعبه سیاهی درون خود داریم که از آن فرار می‌کنیم.

شایسته با اشاره به اینکه احساس‌ها، خشم‌ها و تاریکی‌ها را در یک جعبه سیاه شخصی پنهان کردیم، بیان کرد:هیچ وقت به آن جعبه سیاه نگاه نمی‌کنیم چه بسا اگر به آن نگاهی بیندازیم از بین می‌رود، ولی ما آن را با خود حمل می‌کنیم. در نمایش «انکار» سعی می‌کنم دیگران را در مدت زمان ۲۰ دقیقه به تماشای این اتفافات دعوت کنم تا آنها نیز جعبه سیاه خود را از بین ببرند.

وی افزود: در نمایش «انکار» موسیقی، فضاسازی خاصی را به وجود نمی‌آورد و داستان را تشریح نمی‌کند، این داستان یک موقعیت را توضیح می‌دهد، موقعیتی که هر تماشاگری بنا به جعبه سیاه خود داستان آن را می‌سازد.

گفتنی است سی و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر از تاریخ ۱۰ لغایت ۲۰ بهمن ماه به دبیری نادر برهانی مرند برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار