رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور گفت: گروه‌هایی برای بررسی پرونده‌ها با هدف کاهش تعداد زندانیان به ۱۶ استان اعزام شده‌اند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، اصغر جهانگیر رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور در نشست شورای اداری شهرستان دشتستان گفت: ۱۶ گروه به ۱۶ استان کشور برای بررسی پرونده زندانیان اعزام شده‌اند تا از ظرفیت‌های قانونی با هدف کاهش جمعیت کیفری استفاده شود.

او، با تاکید بر کاربردی بودن سفر‌های رئیس قوه قضائیه و آثار مثبت آن در توسعه قضایی و حل مشکلات مردم، افزود: یکی از مهمترین کار‌های قوه قضائیه توسعه عدالت و دفاع از حقوق مردم است.

نماینده رئیس قوه قضائیه در سفر به استان بوشهر در خصوص وضعیت قضایی این استان هم گفت: آمار جمعیت کیفری استان نسبت به میانگین کشوری پایین است. در این استان ۹۸درصد زندانیان را مردان و دو درصد آن‌ها را زنان تشکیل می‌دهند و سه جرم اول استان، سرقت، جرائم مربوط به موادمخدر و جرائم علیه اشخاص است.

کاهش تعداد زندانیان در دستور کار سازمان زندان‌ها

جهانگیر مشکلات اقتصادی را یکی از علل اصلی وقوع جرائم در استان بوشهر عنوان کرد و افزود: توجه به زیرساخت‌ها برای حل مشکلات و توسعه منطقه ضروری است.

او، با تاکید بر توسعه فرهنگ صلح و سازش در جامعه گفت: باید از ظرفیت‌های مختلف اجتماعی از جمله مساجد و ریش سفیدان برای توسعه این فرهنگ استفاده کنیم.

رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور همچنین در جمع قضات دشتستان گفت: ما باید بتوانیم ابتدا عدالت و امنیت را در جامعه بر قرار کنیم تا در پرتو آن توسعه همه جانبه و پایدار حاصل شود.

جهانگیر با تاکید بر اهمیت رعایت حقوق شهروندی مردم افزود: برخورد خوب با مردم حداقل کاری است که می‌توانیم انجام دهیم.

او ادامه داد: برخی از مشکلات قضایی به علت ناآشنایی مردم با قوانین است که لازم است اقدامات لازم برای آشنایی مردم با قوانین صورت گیرد.

رئیس دفتر بازرسی ویژه قوه قضائیه بیان کرد: مردمی که برای حل مشکلاتشان به ما مراجعه می‌کنند باید حق طلبی و خیرخواهی را مشاهده کنند.

جهانگیر گفت: تاکید رئیس قوه قضائیه بر کاهش جمعیت کیفری و به حداقل رساندن صدور احکام حبس است.

انتهای پیام/ک

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.