۳۵ درصد زندانیان استان بوشهر شامل عفو رهبری شدند

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان بوشهر گفت: ۳۵ درصد زندانیان این استان مشمول عفو گسترده زندانیان از سوی رهبر معظم انقلاب به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، شدند.

سید قاسم طباطبایی در گفتگو با گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، افزود: تا کنون ۴۲۷ نفر از زندانیان استان  شامل عفو رهبر انقلاب شده‌اند که با عفو صورت گرفته،۲۰۰ نفر از زندانیان آزاد شدند و محکومیت ۲۲۷نفر نیز تخفیف یافت.

وی ادامه داد: پرونده ۷۰۰ تا ۸۰۰ مددجوی دیگر نیز برای بهره‎مندی از عفو رهبری، در دست بررسی است.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان بوشهر همچنین با اشاره به کمک‎های مردم برای آزادسازی زندانیان جرایم مالی غیرعمد، بیان کرد: از ابتدای سال تا کنون، ۱۱۸ نفر با کمک ستاد مردمی دیه و خیران آزاد شده‌اند.

طباطبایی با بیان اینکه ۱۵۴ زندانی جرایم غیر عمد در زندان‌های استان هستند، بیان کرد: از این تعداد، ۷۳ نفر به علت بدهی مالی، ۷۸ نفر مهریه و سه نفر به علت دیه در زندان به سر می‌برند.

وی با اشاره به رهایی ۹ قاتل از قصاص، گفت: از ابتدای سال تا کنون، با همکاری خانواده‌های مقتولان ۹ مجرمی که به اعدام محکوم بودند، از قصاص رهایی یافتند.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان بوشهر مجازات‌های جایگزین حبس را از جمله برنامه‌های مهم برای کاهش جمعیت مجرمان عنوان کرد و افزود: قانون مجازات اسلامی مجازاتی به جای حبس طراحی کرده که از جمله این مجازات‌ها، زندان باز است.

طباطبایی همچنین ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در کنار فعالیت‌های فرهنگی و دینی از جمله مواردی است که امروز در اولویت کاری زندان قرار دارد.

انتهای پیام/ک

۱۵۴ مجرم جرائم غیر عمد در زندان‌های استان بوشهر هستند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناصر
۰۵:۵۴ ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
ای کاش والله این عف زود برسی کنن خدا خیرتون بده داریم عذاب میکشیم