نمایش «کوچه مختار بود و ساسان بود و سیمین ...» اگرچه در ابتدا کمی گنگ است اما مخاطب در ادامه مبهوت نمایش می شود.

به گزارش  حوزه تئاتر  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، نمایش «کوچه مختار بود و ساسان بود و سیمین ...» در سالن چهارسو به اجرا رفت؛ این نمایش فضایی مرتبط با دفاع مقدس داشت که مخاطب در ابتدای نمایش متوجه آن نمی‌شود.

دکور نمایش با الوار‌های چوب و شاخه‌های درختان و چند شیر آب طراحی شده بود و در وسط آن‌ها رادیویی کوچک به چشم می‌خورد، طراحی صحنه در نمایش «کوچه مختار بود و ساسان بود و سیمین ...» خوب توانسته بود فضایی خاص و کمی هولناک را بسازد به طوری که تماشاگر در ابتدا با فضایی ترسناک مواجه می‌شود.

از نکات شاخص نمایش «کوچه مختار بود و ساسان بود و سیمین ...» بازی بازیگران بود. این نمایش دو شخصیت داشت: عظیم و سیمین که باید گفت این بازیگران تمام انرژی خود را برای ایفای نقش به کار بستند و مخاطب بازیگرانی را که غرق در نقش خود هستند را می‌بیند و حس می‌کند.

نمایش در ابتدا کمی گنگ است، و  به گونه‌ای جلو می‌رود که گویا عظیم از چیزی می‌ترسد و حضور شخصی را در خانه حس می‌کند. سیمین دختر یکی از مغازه دار‌های محل و دوست دوران کودکی ساسان پسر عظیم است. عظیم حضور همسرش شوکت و پسرش ساسان را در خانه حس می‌کند و در عین حال هم می‌داند که آن‌ها در هواپیمای مسافربری ایرباس شهید شده اند.

موسیقی در این نمایش رکن مهمی دارد و گویا پیش از هر دیالوگی مخاطب را آماده می‌کند.

نمایش «کوچه مختار بود و ساسان بود و سیمین ...» با استقبال بی نظیر تماشاگران اجرا شد و توانست تا پایان اجرا مخاطبان را مبهوت خود کند.

نمایش «کوچه مختار بود و ساسان بود و سیمین ...» نوشته رضا گشتاسب و به کارگردانی جواد صداقت و الهام ابنی روی صحنه رفته است.

گفتنی است سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به دبیری نادر برهانی مرند از تاریخ ۱۰ لغایت ۲۰ بهمن ماه برگزار می‌شود.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار