معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت جهادکشاورزی گفت: افزایش بهره وری در بخش کشاورزی نیازمند دانش جدید است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، محمدرضا طلایی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت جهادکشاورزی امروز چهارشنبه ۱۶ بهمن ۹۸ در همایش تجلیل از برگزیدگان ملی و استانی بخش کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به پیشرفت‌های بخش کشاورزی پس از پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی عمده محصولات مصرفی ما در بخش کشاورزی از خارج کشور وارد می‌شد، اما امروزه علیرغم تمامی مشکلات و تحریم‌ها عمده محصولات کشاورزی را در کشور تولید می‌کنیم.

او با تأکید بر اینکه هیچ گونه کمبودی در نهاده‌های کشاورزی، سموم، بذر در بخش کشاورزی وجود ندارد افزود: افزایش بهره وری در بخش کشاورزی نیازمند دانش جدید است، و این دانش در کشور وجود دارد که باید به مرحله اجرا برسد.

طلایی با اشاره به تدوین برنامه الگوی کشت در کشور اضافه کرد: این تکلیف از سوی مجلس شورای اسلامی به وزارت جهادکشاورزی محول شد در صورت تصویب این برنامه، الگوی کشت در کشور اجرایی می‌شود.

او گفت: بسیاری از مجوزات و استعلامات غیرضروری در بخش کشاورزی حذف شده است و وزارت جهادکشاورزی آمادگی دارد فرآیند‌های دست و پاگیر که برای بهره برداران این بخش مشکل ایجاد می‌کند را در نشست‌های شورای گفت و گوی بخش خصوصی و دولت حل کند.

طلایی با اشاره به حمایت دولت از محصولات فناورانه در بخش کشاورزی افزود: دولت آمادگی برای تسریع در صدور مجوزات، اعطای تسهیلات بانکی و مشارکت را دارد، زیرا امروز نیاز اصلی ما تهیه ریزمغذی‌ها برای افزایش بهره وری در بخش کشاورزی است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار