با دستیابی به دانش تجهیزات فرستنده‌ای دیجیتال، در شرایط تحریم، پوشش دیجیتال تلویزیونی در کشور افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، علیرضا شریفی معاون فنی توسعه و فناوری سازمان صدا و سیما در مراسم افتتاح ۱۰۷ ایستگاه دیجیتال تلوزیونی صداوسیمای مرکز کردستان گفت: از سال ۸۸ طرح دیجیتالی کردن ایستگاه‌های تلویزیونی در کشور آغاز شد، که در مدت زمان ۱۰ ساله در کل کشور پوشش عظیمی از دیجیتال ایجاد شد.

او افزود: با همت جوانان و شرکت‌های دانش بنیان و پویایی صنعت رسانه در کشور موفق شدیم عمده نیاز‌های خود را در داخل تامین کنیم.

معاون فنی توسعه و فناوری سازمان صدا و سیما با اشاره به موفقیت‌های کشورمان در صنایع و علوم مختلف یادآور شد: صداوسیما هم در این تلاش همگانی در رقابتی تنگاتنگ بوده و از موفقیت بی نصیب نبوده است.

شریفی بهره‌برداری از ایستگاه‌های دیجیتال کردستان را نمونه‌ای از صد‌ها طرح در کشور برشمرد و افزود: برای تغییر نحوه پخش نیازمند تغییرات در حلقه تولید، انتقال و انتشار هستیم و دیجیتال کردن ایستگاه‌های تلویزیونی کار آسانی نیست.

او با بیان اینکه در ابتدای طرح دیجیتالی کردن پوشش تلویزیونی، تجهیزات به کار رفته وارداتی بود، اضافه کرد: صدا و سیما به تنهایی عهده دار مقابله با تهاجم فرهنگی در مقابله با ۸۰ شبکه خارجی است و در کنار توسعه زیرساخت‌ها به رسالت سنگین خود در زمینه بحث‌های اجتماعی و روشنگری هم عمل کرده است.

معاون فنی توسعه و فناوری سازمان صدا و سیما تاکید کرد: اطلاع رسانی عمومی و روشنگری در صدا و سیما نیازمند تقویت زیرساخت‌های این دانشگاه عمومی است.

شریفی افزود: بالغ بر ۷۰ درصد نیاز‌های فنی سازمان در داخل کشور تامین می‌شود و معاونت فنی صداوسیما توان صادرات جهانی را دارد و اگر بغض دشمنان نبود تاکنون این مهم محقق شده بود.

او گفت: در بسیاری از زمینه‌های فنی به خودکفایی ۱۰۰ درصدی از جمله در فرستنده‌های رادیویی و تلویزیونی دست یافته‌ایم.

انتهای پیام/ع

برچسب ها: صدا و سیما ، دهه فجر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.