هفتمین کنگره سالانه اخلاق پزشکی ایران با پیام حضرات آیات حسن زاده آملی و جوادی آملی در دانشگاه علوم پزشکی مازندران آغاز بکار کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، حضرت آیت العظمی جوادی آملی در پیامی به هفتمین کنگره اخلاق پزشکی ایران" در دانشگاه علوم پزشکی مازندران ، گفت: اگر کسی به فن شریف پزشکی اهانت کرد و یا کتاب دانش‌وران فن شریف پزشکی را حرمت ننهاد و سنگی برداشت و بر این کتاب و کتابت زد ، نه ارجی پیدا کرد، نه بر ارزش سنگ افزود و نه از ارزش آن کتاب کم کرد.

حجت الاسلام و المسلمین لایینی نماینده ولی فقیه در مازندران در این همایش با تاکید بر این که اخلاق را نباید هیچ گاه ابزار قرار داد ، گفت: پزشکی جدید نیازمند اخلاق پزشکی نوین است.

دکتر سید عباس موسوی رییس هفتمین کنگره سالانه اخلاق پزشکی ایران نیز هدف از برگزاری این کنگره را نهادینه شدن فرهنگ اخلاق پزشکی در دانشگاه‌ها و مراکز درمانی دانست و گفت: تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی با محوریت اخلاق در آموزش، راهنمای عمومی اخلاق حرفه‌ای  پزشکان و  اعضای سازمان نظام پزشکی از محور‌های این کنگره کشوری است.

او افزود: موضوع اخلاق پزشکی، نقش و اهمیت آن در برخورد‌های پزشکی در این دوره از کنگره مورد بررسی قرار می گیرد.

دکتر موسوی از ارسال ۳۸۷ مقاله به دبیرخانه این کنگره ملی خبر داد و گفت: ۶۳ مقاله به شکل سخنرانی و مابقی نیز به شکل پوستر ارائه می شود.

هفتمین کنگره سالانه اخلاق پزشکی ایران با موضوع تحول اخلاق پزشکی در گام دوم انقلاب، از امروز به مدت ۳ روز در مجتمع دانشگاهی پیامبراعظم (ص) ساری برگزار می‌شود.

مقرر بود وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در این کنگره ملی حضور داشته باشد که سفر وی به مازندران لغو و به زمان دیگری موکول شد.

انتهای پیام/ ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.