رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان درمیان گفت: به مناسبت دهه فجر، دوره تخصصی اقدامات پایه پیش بیمارستانی به عنوان پیش نیاز دوره‌های تخصصی امداد و نجات در شهرستان درمیان برگزار شد.

مرادی، رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان درمیان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،  مرادی، رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان درمیان با تبریک ایام الله دهه فجر گفت: طی این دهه برنامه‌های مختلف آموزشی، درمانی، ورزشی و هنری در جمعیت هلال احمر درمیان برنامه ریزی شده است.

او برگزاری دوره تخصصی پایه پیش بیمارستانی در شهرستان درمیان را از جمله این اقدامات عنوان کرد و افزود: این دوره برای ۲۰ نفر از امدادگران برادر برگزار شد.

مرادی با بیان اینکه آموزش‌های ارائه شده طی مدت ۴۵ ساعت آموزشی به صورت تئوری و عملی برای شرکت کنندگان ارائه شده است، گفت: همچنین شرکت کنندگان دراین دوره تخصصی با کلیات تعاریف و شرح وظایف امدادگر پیش بیمارستان، مدیریت صحنه، آناتومی و فیزیولوژی، مدیریت راه هوایی، تریاژ در حوادث و ارزیابی و تثبیت وضعیت پزشکی مصدوم آشنا شدند.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان درمیان ادامه داد: مراقبت‌های اولیه در تروماها، فوریت‌های طبی داخلی، محدودسازی حرکات و حمل مصدوم، کار با آمبولانس و احیای قلبی ریوی به صورت تخصصی از دیگر مباحث ارائه شده در این دوره بوده است.

او آموزش تخصصی و افزایش کارایی امدادگران در موریت‌ها و عملیات‌های امدادی را از جمله اهداف برگزاری این دوره دانست و اظهار کرد: ورود امدادگران به درجه نجاتگری و هموار شدن مسیر پیش نیاز برای گذراندن سایر دوره‌های تخصصی از دیگر اهداف برگزاری دوره است.

رئیس جمعیت هلال احمر درمیان بیان کرد: با توجه به اهمیت آموزش‌های تخصصی، جمعیت هلال احمر همه ساله با برگزاری دوره‌های تخصصی امداد و نجات نیرو‌های متخصص را برای خدمت رسانی درحوادث آموزش می‌دهد.

گفتی است؛ در پایان این دوره، آزمون به صورت عملی و کتبی برای داوطلبین برگزار‌شده که به امدادگرانی که موفق به کسب نمره قبولی شوند گواهینامه دوره تخصصی اعطاء خواهد شد.

انتهای پیام / ط ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.