جشن اختتامیه گاز رسانی به روستا‌های خراسان جنوبی تا پایان سال ۹۹ برگزار می‌شود.

جشن اختتامیه گاز رسانی به روستا‌های خراسان جنوبی تا پایان سال ۹۹به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، معتمدیان روز پنجشنبه در جمع مردم مرک از توابع شهرستان بیرجند گفت: در یک سال و نیم گذشته تنها ۲۹۱ روستا در استان از نعمت گاز برخوردار بودند که اکنون ۴۶۰ روستای دیگر نیز برخوردار شدند.

او افزود: در حالیکه بایستی روستا‌های بالای ۲۰ خانوار گازرسانی شود، اما در استان روستای کمتر از این میزان نیز که در مسیر انتقال قرار دارند گازرسانی می‌شوند.

معتمدیان با بیان اینکه یکی از اهداف انقلاب توجه به مناطق کمتر برخوردار و مرزی بوده است، اظهار کرد: امروز جمهوری اسلامی دارای کارنامه درخشانی در این مناطق است و سرمایه گذاری‌های بسیار زیادی انجام داده است.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد:در حال حاضر 6 هزار کیلومتر را آسفالت روستایی در استان ایجاد شده است در حالیکه ابتدای انقلاب این رقم صفر بوده است.

وی با بیان اینکه 85 درصد استان تحت پوشش شبکه ها دیجیتال هستند، تصریح کرد: در کمتر از یک سال 44 ایستگاه دیجیتال افتتاجح شده است

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: خراسان جنوبی استان پهناوری است و هم اکنون تمامی وستاهای بالای 10 خانوار استان از نعمت برق برخوردار هستند

او گفت: کتابخانه عمومی الهیه بیرجندبا اعتبار 11 میلیارد ریال و با مشارکت اداره کل راه و شهرسازی و اداره کل کتابخانه های عمومی استان به بهره برداری رسید.
کتابخانه عمومی الهیه بیرجند در یک طبقه با دو سالن مجزای مطالعه بزرگسالان و یک سالن مخصوص کودکان با زیربنای 280 متر مربع با اعتبار 650 میلیون تومان احداث شده است.

این کتابخانه با تجهیزات 250 میلیون تومان و 100 میلیون تومان انشعابات و بهسازی فضای داخلی به تعداد سه هزار جلد کتاب به ارزش 100 میلیون تومان تجهیز شده است.

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.