مسئول نهاد رهبری در دانشگاه پیام نور مشهد گفت: شناخت این تفاوت ها از بسیاری از اختلافا ها جلوگیری کرده و ثبات زندگی را بیشتر می کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حجت الاسلام محمد کاظم جباریان مسئول نهاد مقام معظم رهبری دانشگاه پیام نور مشهد در ویژه  برنامه "فرصت عاشقی" در حرم مطهر رضوی گفت: پدیده زوجیت یک قرارداد مقدس است که با هدف یکی شدن زن و مرد و رهایی از مَنیت در خلقت مدبرانه الهی قرار داده شده است.

او با بیان اینکه زن و مرد در نظام هستی مانند دودست انسان هستند، ادامه داد: هر یک از دست ها وظایف مشخصی دارند و در عین حال کمک حال و مکمل یکدیگرند اگر تصور کنیم هر دو دست چپ باشند و یا هر دو دست راست در این صورت قطعا مشکلاتی به وجود خواهد آمد؛ بنابراین لازم است زن و مرد در چارچوب ساختاری خود ظاهر شوند و متناسب با آنچه در خلقت آنان تعریف شده، عمل کنند.

مسئول نهاد مقام معظم رهبری دانشگاه پیام نور مشهد گفت: برای مثال یک تفاوت زن و مرد در این است که مرد قدرت بدنی بیشتر و طاقت کمتری نسبت زن دارد و در مقابل زن تحمل بیشتری دارد، همین شناخت می تواند به یک زن گوشزد کند که وقتی همسرش خسته و گرسنه از محل کار به خانه باز می گردد، فرصتی می خواهد تا خود را بازیابد و آمادگی تعامل با خانواده را پیدا کند بنابرای باید فضایی آرام برای او محیا کرد و در مقابل مرد نیز بداند زن نیاز به توجه و محبت او دارد هیچ کس نمی تواند مانند همسر این نیاز زن را پاسخ دهد.

حجت الاسلام جباریان با اشاره به اهمیت فرزند آوری، افزود: تک فرزندی یکی از چالش های مهم جامعه ماست که پیامدهای منفی بر ساختار جامعه خواهد داشت، زوجین دانشجو باید از این پیامدها آگاه باشند و اجازه ندهند که فرزندشان عمری را با حسرت داشتن خواهر و برادر و معضلات جدی مانند عدم مسئولیت پذیری سپری کند.

بیست و سومین دوره مراسم ازدواج دانشجویی " طرح ملی همسفر تا بهشت" به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها از دی تا اسفند برگزار می شود.

انتهای پیام// م.ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار