فرزانه پور گفت: داشتن تخصص حداقل در یک یا چند حوزه برای نمایندگانی که در کمیسیون‌های مجلس حضور دارند الزامی است.

تعهد و تخصص مهمترین ملاک‌های انتخاب نامزد شایسته استفرزانه پور کارشناس سیاسی در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،گفت: مهمترین مسائلی که در رابطه با انتخابات یک نامزد شایسته و نماینده با تجربه مطرح است تعهد و تخصص می‌باشد.

او با بیان اینکه نماینده به عنوان عنصر موثر در تصمیم گیری کشور باید تخصص‌های لازم را دارا باشد افزود: لازم نیست همه نمایندگان تمامی تخصص‌ها را داشته باشند، ولی نمایندگانی که در کمیسیون‌های مختلف حضور دارند باید حداقل در یک یا دو حوزه تخصص داشته باشند.

فرزانه پور عنوان کرد: کاندیدا نمی‌تواند تمامی تخصص‌ها را داشته باشد بلکه استفاده از نظریات مشاورین متخصص و دلسوز می‌تواند او را در رسیدن به اهداف یاری دهد.

کارشناس سیاسی عنوان کرد: از آن جایی که جمهوری اسلامی یک نظام عقیدتی و سیاسی است، نمایندگان باید اعتقاد راسخ به دین مبین اسلام و اصول مندرج در قانون اساسی در حوزه مباحث تئوری ولایت فقیه و مفاد قانون اساسی داشته باشند.

او با اشاره به این که نامزد انتخاباتی باید آگاهی لازم را در رابطه با مباحث حوزه انتخابیه خود داشته باشد و نیاز‌های منطقه خود را به درستی درک کند تصریح کرد: کاندیدا باید برای حل و فصل موضوعات حوزه انتخابیه خود برنامه داشته باشد.

به گفته  فرزانه پور کاندیدا باید در حوزه وظیفه نمایندگی یعنی قانونگذاری و نظارت بر اجرای قوانین به مردم وعده‌ها و قول‌هایی دهد که توانایی اجرای آن‌ها را داشته باشد.

کارشناس سیاسی ادامه داد: اگر قوانین خوبی وضع شود و به درستی اجرا شود و نماینده نیز وظیفه خود را به خوبی انجام دهد نیاز‌های مناطق خود به خود برطرف خواهد شد.

انتهای پیام / ط ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.