حجت الاسلام و المسلمین وافی گفت: حضرت ام البنین (س) در احیا و گسترش نهضت عاشورا نقش بسیار مهمی داشت و مشت محکمی بر دهان دشمنان اسلام کوبید.

 حجت الاسلام و المسلمین مرتضی وافی کارشناس مذهبی در گفت و گو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،اظهار کرد: حضرت ام البنین (س) از نظر رفتاری و شیوه زندگی نظیر نداشت و در حساس‌ترین مقطع با اقتداری که داشت مبانی دینی را به بهترین نحو انجام داد. بانویی که نوع رفتار و عملش خالصانه و مورد توجه و قبول خداوند بود و به جایگاهی رسید که توانست حق الله و حق ولایت را به خوبی انجام دهد و صاحب والاترین مقام الهی شود.

وی ادامه داد: نوع رفتار و عمل حضرت ام البنین (س) همه را شگفت زده کرد؛ بانویی که خود و فرزندانش را فدا و نثار ولایت امام علی (ع) و فرزندانش کرد و به فرزندان حضرت زهرا (س) بیشتر از فرزندان خود مهر ورزید.

تشریح جایگاه و منزلت حضرت ام البنین (س) در پیشگاه خداوند

حجت الاسلام و المسلمین وافی تصریح کرد: نوع رفتار و عمل حضرت ام البنین (س) دارای چند بخش و نکته است؛ در رابطه خدا و بنده این نکته مهم است که کار و عملی که انجام می‌شود برای رضای خداوند و خالصانه باشد، در این صورت خداوند هر نیت، رفتار و عملی که بنده اش انجام دهد را از او می‌پذیرد و در والاترین جایگاه قرار می‌دهد. حضرت ام البنین (س) بزرگ ترین الگو و نمونه‌ای  بارز از  این ویژگی ها  برای بشریت است و توانست در طول تاریخ و در دنیا و آخرت ابدی و ماندگار شود.

او افزود: نکته دیگری که باید به آن توجه داشت این است که عملی نزد خداوند مورد قبول قرار می‌گیرد که نیت و رفتار و اعمال  در یک جهت  و همراه با ادب، وفا، ایثار و فداکاری در بهترین جایگاه اخلاق مداری و بالاترین مرتبه عبادت باشد. خداوند صاحب والاترین ظرفیت الهی است بنابراین باید نوع اعمال نیز شایسته پروردگار باشد. حضرت ام البنین (س) بنده‌ای است که توانسته به این جایگاه و منزلت برسد و الگوی بزرگی برای همه بشریت است.

بانویی که بالاترین درجه بندگی را داشت

این کارشناس مذهبی تاکید کرد: هنگامی که بنده‌ای بالاترین درجه بندگی همراه با عملی خالصانه داشته باشد و حق خداوند را به شایسته‌ترین نحو به جا آورد خداوند نیز بالاترین پاداش را همراه با برکات، نثار بنده اش می‌کند به طوری که آثار و برکاتش ماندگار و ابدی است .حضرت ام البنین (س) آنچنان اعمالش خالصانه و در بالاترین رتبه قرار داشت که حتی فرزندانش نیز از آثار و برکاتش بهره‌مند شدند و در تاریخ بشریت ایشان بزرگترین الگو هستند.

الگویی برای مادران که سرور همه مادران و بانوان عالم است

حجت الاسلام و المسلمین وافی بیان کرد: هر عملی که انسان انجام می‌دهد باید رنگ اخلاص داشته باشد و مورد قبول خداوند قرار گیرد،جنس رفتاری حضرت ام البنین (س) به گونه‌ای بود که از همه اعماق وجودش هر کاری را انجام می‌داد و خداوند به دلیل نوع ویژگی منحصر به فرد ایشان جایگاه خاصی را به آن حضرت (س) داد. ایشان الگویی برای همه مادران و بانوان عالم است که هیچ بنده‌ای از بندگان خداوند نتواسته چنین جایگاهی را داشته باشد

وی افزود : حضرت ام البنین (س)  توانست اعتدال را میان فرزندان حضرت زهرا (س) بر قرار کند و آنها را در بالاترین رتبه نسبت به فرزندان خود قرار دهد.

ویژگی هایی که تنها در وجود مبارک حضرت ام البنین (س) است

حجت الاسلام و المسلمین وافی  اظهار داشت: حضرت ام البنین (س) برای امام و ولی خدا زندگی و خدمت کرد و دارای ویژگی های منحصر به فردی است که در وجودشان نقش بسته بود. گذشت و ایثار ایشان خاص و زبان زد همه بود، در زمان ولادت فرزندانش ذره ای از محبتش نسبت به فرزندان حضرت زهرا (س) کم نشد.

وی افزود: هنگامی که بشیر خبر شهادت فرزندان حضرت ام البنین (س) را آورد آن حضرت (س) هر بار با شنیدن نام هر فرزندنش می‌فرمود: «همه فرزندانم به فدای امام حسین (ع)» و گفت: «از حال امام و سرورم امام حسین (ع) مرا با خبر کن» که به محض شنیدن خبر شهادت امام حسین (ع) چنان شیون کرد که حتی دشمنان اهل بیت (ع) نیز گریه کردند.

نقش حضرت ام البنین (س) در گسترش و احیای نهضت عاشورا 

این کارشناس مذهبی مطرح کرد: حضرت ام البنین (س) در احیا و گسترش نهضت عاشورا نقش بسیار مهمی داشت، ایشان با نوع رفتار و عملی که داشت، توانست مشت محکمی بر دهان دشمنان اسلام و امامت و ولایت بکوبد و نهضت عاشورا و دین اسلام را احیا و گسترش دهد.

وی افزود: ایشان وظیفه ای که  داشت را به خوبی انجام داد، حضرت ام البنین (س) به ظاهر در کربلا نبود اما به گونه ای رفتار و عمل کرد که به عنوان مهم ترین پیام آور عاشورا توانست هدف از قیام امام حسین (ع) را به همه معرفی کند و باطن دشمنان اسلام را برای همه مردم آشکار کند.

حجت الاسلام و المسلمین وافی گفت: نوع عزاداری و گریه حضرت ام البنین (س)،سیاسی و اجتماعی بود بطوریکه یک انقلاب روحی و عاطفی به پا شد و نقش مهمی در احیای نهضت عاشورا و گسترش اسلام داشت.ایشان پیام قیام عاشورا را به همه انتقال داد و یاد کربلا  و نهضت عاشورا را زنده نگه داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار