کرباسیان گفت: اکنون ۱۸ شرکت E&P (اکتشاف و تولید) در ایران انتخاب شده‌اند که ممکن است در بازنگری، تعداد آنها بیشتر شود.

افزایش تعداد شرکت‌های اکتشاف و تولید نفت ایرانیبه گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مسعود کرباسیان مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در مراسم امضای قرارداد طرح بهبود بازیافت، افزایش تولید و بهره‌برداری از میادین پارسی و پرنج با اشاره به اینکه طرح گوره جاسک یک طرح راهبردی است، گفت: خط لوله هزار کیلومتری روزانه ۱.۸ میلیون بشکه نفت را به شرق تنگه هرمز منتقل می‌کند.


بیشتر بخوانید: قرارداد تولید و بهره‌برداری از میادین نفتی پارسی و پرنج امضا شد 


او با تأکید بر اینکه احداث خط لوله گوره جاسک توسط پیمانکاران داخلی انجام می‌شود، افزود: برای اولین بار بیش از ۱۵۰ هزار تن تختال، ورق و لوله نفت ترش در کشور تولید شده که از این میزان، تاکنون ۷۰ هزار تن تبدیل به ورق شده است.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران افزود: تاکنون ۱۶۰۰ میلیارد تومان ال سی و پیش پرداخت در این پروژه انجام شده و ۳۹۰۰ میلیارد تومان نیز برای احداث بندرگاه، اسکله و گوی شناور هزینه شده است.

کرباسیان به امضای ۱۰ قرارداد مطالعه مخزن و نگهداشت تولید به ارزش ۶.۵ هزار میلیارد تومان با ۱۲ درصد پیشرفت اشاره کرد و گفت: ۹ قرارداد نیز در هفته‌های آینده به امضا می‌رسد. در قالب قرارداد‌های امضا شده این طرح، ۱۵ دکل حفاری فعال شده‌اند و بالغ بر ٨٠ درصد تجهیزات سفارش شده این طرح، تولید داخلی بوده است.

او به دو اکتشاف مهم امسال اشاره کرد و بیان کرد: میادین نام آوران و ارم امسال به منابع نفتی ایران افزوده شد و صنعت نفت پشت تولید داخل ایستاده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار