مدیرعامل سازمان و آب خوزستان گفت: با افتتاح طرح آبرسانی غدیر مناطقی از استان از آب آشامیدنی با کیفیت بالا بهره‌مند شدند.

هدیه غدیر به مردم شادگان و رفیع/ بفرمایید آب با کیفیتفرهاد ایزدجو مدیرعامل سازمان و آب استان خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: طرح آبرسانی غدیر که طی هفته گذشته با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در مناطقی از استان افتتاح شد، منجر به رفع مشکل افت فشار و تامین آب شرب و با کیفیت بالا در شهرستان‌های شادگان و رفیع گردید، چراکه آب طرح غدیر از طریق سد کرخه تامین می‌شود و آب آن شیرین و از کیفیت بالایی برخوردار است،

او بیان کرد: پیش از این، شهرستان شادگان و روستا‌های آن لوله کشی و شبکه آبرسانی داشتند، اما شبکه آب ظرفیت تامین آب مورد نیاز جمعیت این شهرستان و روستا‌های تابعه آن را نداشت که با اعتباری معادل ۱۵۰ میلیارد تومان این مشکل رفع شد.

ایزدجو چشم انداز این طرح را تا سال ۱۴۱۵  عنوان کرد و اظهار داشت: پیش بینی می‌شود تا زمان مذکور، جمعیت این شهرستان به ۱۵۰ هزار نفر برسد و با اتمام این طرح، دیگر  مشکل تامین آب شرب در این شهرستان رخ ندهد.

این مقام مسئول تصریح کرد: در طرح آبرسانی که از سوی آب و فاضلاب روستایی استان خوزستان اجرا شد، ۷ روستای شهرستان باوی با اعتباری معادل ۴ میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان و رفیع نیز با اعتباری معادل ۲۵ میلیارد ریال نیز از مزایای این طرح  بهره‌مند شدند.

مدیرعامل سازمان و آب استان خوزستان در ادامه به تکمیل مجتمع آبرسانی مرزه و ریحانه در آینده‌ای نزدیک اشاره کرد و افزود: کلنگ زنی برای آبرسانی به ۸ روستای بخش غیزانیه از سوی آبفای روستایی در سفر لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی انجام شد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.